ایسنا: معاون وزارت ارتباطات اعلام کرد با همکاری هشت دستگاه نظارتی عضو تفاهم‌نامه پایش بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکسال گذشته، تخلفات در حوزه بازرسی‌های انجام شده در بازار ICT نسبت به سال ۹۱، حدود۵۰ درصد کاهش یافته است. علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اجرای مرحله دوم طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT با اشاره به این مطلب گفت: مجموعه فعالیت‌های دستگاه‌های عضو تفاهم‌نامه پایش پاسخگوی سه ضلع یک مثلث شامل دولت، اپراتورها و بخش خصوصی و مردم است که در میان این سه بخش، حفظ حقوق مردم در حوزه ICT مهمترین هدفی است که این تفاهم‌نامه به دنبال دستیابی به آن است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پایش در سراسر کشور افزود: عدم نظارت دقیق و درست بر بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان پیشران توسعه بر سایر بخش‌های متاثر از ICT نیز تاثیر منفی دارد.

دومین مرحله طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT با حضور اعضای تفاهم‌نامه پایش بازار ICT شامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، پلیس فتا ناجا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود.