دنیای اقتصاد: طی دو سال اخیر رشد قیمت‌ها در بازار دوربین‌های فیلمبرداری به کاهش شدید تقاضا برای این کالا منجر شده است. اما کارشناسان عوامل دیگری نظیر رشد عرضه دوربین‌های کامپکت ارزان با کیفیت بالای فیلمبرداری و رشد عرضه موبایل‌هایی با دوربین‌های حرفه‌ای را در محدود شدن بازار دوربین‌های فیلمبرداری موثر می‌دانند.

به گفته یکی از فعالان بازار دوربین‌های فیلمبرداری؛ علت اصلی کاهش سهم محبوبیت دوربین‌های فیلمبرداری این است که کاربران به سمت استفاده از ابزارهای چندکاره حرفه‌ای رفته‌اند. ابزارهایی نظیر گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های حرفه‌ای و همچنین دوربین‌های عکاسی کامپکت با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت بالا.

محمدی یکی از فعالان بازار با تایید این موضوع می‌گوید؛ بسیاری از کاربران هرگز دوست ندارند چندین کالای دیجیتالی که هرکدام برای انجام یک کار مناسب است همراه خود داشته باشند. به همین دلیل به سمت استفاده از محصولاتی با قابلیت کاربردی چندگانه می‌روند.

این فعال بازار می‌افزاید: در شرایط فعلی کاربران ترجیح می‌دهند مبلغی بیشتر هزینه کرده و کالایی خریداری کنند تا با آن هم به اینترنت متصل شوند و هم با آن ارتباط تلفنی داشته باشند و در صورت لزوم عکس و فیلم‌هایی با کیفیت به ثبت برسانند. در این صورت با خرید یک وسیله چند کار را با هم انجام می‌دهند. به گفته این فعال بازار؛ این موضوع یکی از دلایل اصلی کاهش سهم محبوبیت دوربین‌های فیلمبرداری است.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته‌های همکارش به «دنیای‌اقتصاد» گفت: طی سال‌های اخیر شاهد کاهش تنوع برند و مدل در بازار دوربین‌های فیلمبرداری هستیم و در عوض تنوع دوربین‌های عکاسی ارزان‌قیمت یا میان‌قیمت در حد چشمگیری افزایش یافته است. فعالان بازار می‌گویند؛ به نظر می‌رسد با توجه به رشد سریع تکنولوژی و عرضه محصولات جدید بازار محصولات قدیمی‌تر هر روز کوچک و کوچک‌تر شود.