با لرزش گوشی، تاکسی را احضار کنید

خبرگزاری مهر: آیا به تاکسی تلفنی نیاز دارید؟ از این پس روش قدیمی و تلفن‌زدن به تاکسی‌های تلفنی منسوخ و لرزش گوشی جایگزین آن می‌شود. از این پس مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند، با نصب نرم‌افزار جدیدی با نام Smart Taxi application و فعال‌سازی آن می‌توانند بدون اینکه با تاکسی تماس بگیرند و تنها با لرزش گوشی خود، تاکسی را در هر نقطه از این منطقه باشند، احضار کنند.

این نرم‌افزار مجهز به برنامه جی.پی.اس است تا محل و مکان مسافر را به رانندگان تاکسی اعلام کند سپس مسافران یک کد دریافت می‌کنند.

بلافاصله نزدیک‌ترین تاکسی برای ارائه خدمات و سرویس به محلی که مسافر حضور دارد، اعزام می‌شود. مسافران در زمان انتظار تاکسی می‌توانند از روی نرم‌افزار، مکان تاکسی و مدت انتظار تا رسیدن را مشاهده کنند.

یکی از مقامات راه و ترابری دبی در این باره گفت: در سال‌های اخیر، دبی تبدیل به یکی از شهرهایی شده که صنعت توریسم در آن با رشد چشمگیری مواجه شده در نتیجه برای رفاه بیشتر مسافران این نرم‌افزار لازم بود.

این نرم‌افزار به صورت رایگان در گوگل پلی برای همه گوشی‌های اندروید قابل دانلود است. زمانی که برنامه دانلود و نصب می‌شود، مخاطب باید یک پروفایل برای خود

ایجاد کند.

یوسف آل‌علی، مدیر اجرایی حمل‌ونقل عمومی در دبی می‌گوید: هیچ هزینه اضافی بابت نصب برنامه یا اعزام تاکسی به محل از مسافران اخذ نخواهد شد.