همکاران سیستم: شرکت اوراکل که در سه ماه چهارم سال مالی خود با کاهش سود مواجه بوده است، ادعا کرده است دومین عرضه‏‌کننده بزرگ نرم‌‏افزارهای ابری (SaaS) در جهان است. شرکت اوراکل در سه ماه چهارم منتهی به ۳۱ مه توانسته است درآمدهای کلی خود را با ۳ درصد افزایش به ۳/۱۱ میلیارد دلار برساند. این در حالی است که سود این شرکت با ۴ درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۶۵/۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این شرکت از محل فروش مجوز نرم‌‏افزارها در این دوره ۷۷/۳ میلیارد دلار بوده است که این رقم تفاوت چندانی با سه ماه قبل از آن ندارد. این شرکت از محل به‏‌روزرسانی نرم‌‏افزارها و پشتیبانی از محصولات نیز ۷/۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم نشان‏‌دهنده رشد ۷ درصدی این درآمدها است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای شرکت اوراکل در دو حوزه PaaS (عرضه پلت‌فرم در قالب خدمات) و SaaS (عرضه نرم‏‌افزار در قالب خدمات) با ۲۵ درصد رشد به ۳۲۲ میلیون دلار و در حوزه IaaS (عرضه زیرساخت‌‏ها در قالب خدمات) نیز با ۱۳ درصد رشد به ۱۲۸ میلیون دلار رسیده است.

لری الیسون، مدیرعامل اوراکل در بیانیه‌‏ای درباره عملکرد درآمدی اوراکل گفته است: اوراکل هم‌‏اکنون دومین عرضه‏‌کننده محصولات SaaS در جهان است. در این حوزه ما از هر شرکتی به جز سیلزفورس جلوتر هستیم. در این حوزه ما حتی از شرکت راک‏‌اسپیس (Rockspace) بزرگ‌تر و سودآورتر هستیم. برنامه ما این است که تمرکزمان بر محصولات پردازش ابری را افزایش دهیم و در دو حوزه SaaS و PaaS به شماره یک جهان تبدیل شویم. شرکت اوراکل در این سه ماه توانسته درآمدهای خود را از محل فروش سیستم‏‌های سخت‏‌افزاری نیز با ۲ درصد افزایش به ۸۷۰ میلیون دلار برساند. درآمدهای حاصل از محل عرضه پشتیبانی از محصولات سخت‏‌افزاری این شرکت نیز به ۵۹۶ میلیون دلار رسید. شرکت اوراکل توانسته است سال مالی خود را با درآمد کلی ۳/۳۸ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۱ میلیارد دلاری به پایان برساند. درآمدهای اوراکل در مقایسه با سال قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است، اما سود خالص این شرکت تفاوت چندانی نداشته است.