دنیای‌اقتصاد: شرکت Dell به تازگی دو محصول جدید را به بازار انواع تبلت‌ها معرفی کرده است. این دو تبلت جدید از سری تبلت‌های اندرویدی Venue این شرکت هستند و با مدل‌های Venue ۷ و Venue ۸ به بازار معرفی شده‌اند.

این تبلت‌ها اگرچه کمی گران‌تر از مدل‌های خودشان قیمت‌گذاری شده‌اند، ولی همچنان با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد و به این دلیل در دسته تبلت‌های اندرویدی ارزان‌قیمت قرار می‌گیرند. این تبلت‌ها در مقایسه با مدل‌های قبلی خودشان تغییر چندانی نداشته و مهم‌ترین تغییر آنها مجهز بودن به نسخه اندروید ۴.۴ کیت کت است. تبلت مدل Venue ۷ مجهز به یک صفحه‌ نمایش ۷ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و نسبت به مدل‌های قبلی روشنایی و کیفیت تصویر نسبتا بهتری دارد. این تبلت که در حال حاضر تنها در یک نسخه مشکی طراحی شده است، دارای اسلات کارت حافظه microSD است که امکان ارتقای حافظه داخلی آن را تا ۱۶ گیگابایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول دارای دوربین پشت ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی یک مگاپیکسلی برای مکالمه ویدئویی بوده و از امکانات ارتباطی رایج هم بهره می‌برد. این تبلت وزن ۲۹۰ گرمی داشته و قرار است با قیمت ۱۶۰ دلاری به بازار عرضه شود. تبلت مدل Venue ۸ اما دارای یک صفحه ‌نمایش ۸ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۰۰×۱۹۸۰ پیکسل است و از پردازنده

Intel Atom Z۳۴۸۰ بهره می‌برد. این تبلت با وزن ۳۳۵ گرمی از دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشت ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و ظرفیت رم آن به یک گیگابایت می‌رسد. این دستگاه هم مانند مدل قبلی از امکانات ارتباطی رایج Wi-Fi و بلوتوث بهره می‌برد و قرار است با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود. همچنین شرکت Dell مجموعه‌ای از لوازم جانبی ویژه مانند پد شارژر بی‌سیم، اسپیکر بلوتوث، کیبورد بلوتوث و مجموعه‌ای از کیس‌های مختلف را برای این دو تبلت معرفی کرده است. این دو تبلت تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند و شرکت Dell اعلام کرده است که این محصولات جدیدش را از اولین روز ماه جولای سال جاری میلادی به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.