ایسنا: رئیس مجمع واردات این موضوع را که یک شرکت ایرانی زیر نظر این مجمع به اخذ نمایندگی شرکت اپل در ایران اقدام کرده رد کرد. محمدحسین برخوردار به ایسنا گفت: مدیرعامل این شرکت پیش ازاین در کمیسیون موبایل مجمع عالی واردات فعالیت می‌کرده است ولی درحال حاضر این فرد عضو مجمع عالی واردات نیست. برخوردار با رد این موضوع که شرکت ایرانی زیر نظر مجمع عالی واردات اقدام به اخذ نمایندگی از سوی شرکت آمریکایی اپل کرده، گفت:‌ اگر هم این نمایندگی اخذ شده مربوط به امور اصناف است و باید آن نهاد نسبت به این موضوع توضیحاتی را ارائه دهد. رئیس مجمع عالی واردات با تاکید بر اینکه شرکت اپل به‌دلیل تحریم‌ها محصولات خود را در ایران به فروش نمی‌رساند، تصریح کرد:‌ حال اینکه چطور این شرکت توانسته نمایندگی را دریافت کند باید از امور اصناف پرسید.

به گفته برخوردار، اگر این شرکت نمایندگی اپل آمریکا را دریافت کرده است، باید بتواند خدمات پس از فروش نیز ارائه دهد. این شرکت باید توضیح دهد که دقیقا چه خدماتی را از کمپانی اپل در ایران به‌عنوان خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

رئیس مجمع عالی واردات با تاکید بر اینکه اگر شرکتی به‌عنوان نمایندگی یک کمپانی در ایران خدمات پس از فروش ارائه ندهد، به‌هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست بیان کرد: این شرکت اگر نامه‌ای از کمپانی اپل آورده باشد، باید به مرکز امور اصناف ارائه کند و این مرکز باید نسبت به عملکرد شرکت فوق، پاسخگو باشد.