رکورد یک میلیارد دانلود برای نقشه گوگل

دنیــای‌اقتصــاد: براساس آمارهای منتشرشده تعداد دانلود برنامه نقشه گوگل برای گوشی‌های اندرویدی به یک میلیارد بار رسیده است. این آمار فقط برای اپلیکیشن Google Maps است که روی فروشگاه گوگل‌پلی قرار دارد و قطعا اضافه شدن آمار دانلود این نقشه روی سایر سیستم‌عامل‌ها این آمار را از این هم فراتر خواهد برد.

نقشه گوگل یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های ارائه‌شده است که به کاربران امکانات مختلفی را عرضه می‌کند.

تمام اطلاعات این نقشه توسط کاربران شهرهای مختلف به‌روز می‌شود و در واقع همه مردم جهان در تولید آن نقش دارند. البته خود گوگل هم با خرید یا دریافت اطلاعات رسمی نقشه‌های برخی شهرها دقت و صحت آن اطلاعات را افزایش داده است.

امروزه برنامه نقشه گوگل می‌تواند به سرعت برنامه‌ریزی هر سفر درون‌شهری را به صورت پیاده یا با وسایل نقلیه عمومی یا شخصی روی موبایل ارائه کند. به این ترتیب در بعضی شهرها کاربر می‌تواند سریع‌ترین و دقیق‌ترین مسیر ممکن را پیدا کند.

همچنین گوگل مپز می‌تواند براساس ترافیک لحظه‌ای مسیریابی بهتری را به کاربر ارائه کند که البته این امکان فقط در برخی شهرهای جهان فعال شده است.

هزاران علاقه‌مند از طریق برنامه Google Mapmaker در تولید یا تغییر اطلاعات نقشه گوگل در سراسر جهان به فعالیت می‌پردازند و از این رو اطلاعات آن همواره به روز است.