دنیای‌اقتصاد: گیمرها همیشه به دنبال محصولاتی خاص با قابلیت‌های کاربردی ویژه‌ای هستند. محصولاتی که از لحاظ قابلیت‌های فنی و طراحی ظاهری یک سر و گردن از محصولات دیگر بالاتر باشند. این موضوع در مورد نوت‌بوک‌ها نیز صدق می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های تولید‌کننده نوت‌بوک هر روز محصولی جدید و با قابلیت‌تر به بازار عرضه می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها گیگابایت است که حرفه‌ای‌ترین نوت‌بوک خود را برای گیمرهای حرفه‌ای در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۴ رونمایی کرده است.

این نوت‌بوک که Aorus X۳ Plus نام دارد با صفحه نمایش ۹/۱۳ اینچی دارای نمایشگر ۳K با وضوح تصویر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است.

در مورد نمایشگر این دستگاه باید بگوییم که از نوع

TFT-IGZO است که توسط شرکت شارپ تولید شده است.

نوت‌بوک ۸۶/۱ کیلوگرمی این خانواده به پردازنده ۵/۲ گیگاهرتزی i۷، پردازنده‌ گرافیکی GTX ۸۷۰M انویدیا و SSDهای دوگانه‌ای که سرعت انتقال اطلاعات را تا ۱,۵۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش می‌دهند مجهز شده است.

این نوت‌بوک همچنین به رم هشت گیگابایتی مجهز شده است که امکان ارتقای آن تا ۱۶ گیگابایت وجود دارد.

از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم این نوت‌بوک حرفه‌ای به پورت‌های یو‌اس‌بی ۰/۲ و ۰/۳، HDMI، مینی دیسپلی ‌پورت، RJ۴۵ (همان پورت اترنت یا LAN)، ورودی میکروفون، خروجی ایرفون، کارت‌خوان SD و ورودی برق جریان مستقیم مجهز شده است. سیستم عامل نوت‌بوک گیمینگ گیگابایت هم ویندوز ۱/۸ است. بهره‌مندی از تعدادی کلید قابل برنامه‌ریزی و بدنه‌ای که در طراحی آن از هواپیماهای رادار گریز الهام گرفته شده است ازدیگر ویژگی‌های این نوت‌بوک است.