رشد 9/4 درصدی بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال ۲۰۱۳

همکاران سیستم: درآمد بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹/۱۹ میلیارد دلار محاسبه شد و مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که این رقم نسبت به درآمد ۱۹ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۲ رشد ۹/۴ درصدی را نشان داد.

به‌گزارش وب‌سایت Itp، این رشد که البته کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود، به واسطه برخی بخش‌های زیرمجموعه محقق شد و با این وجود مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که از بین ۵ شرکت برتر تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی ۲ شرکت با کاهش رشد درآمدهای خود مواجه شدند.

«روجرو کنتو» (Ruggero Contu) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «این بازار رشد کندتری را تجربه کرد و البته در سال ۲۰۱۳ میلادی در سلامت کامل به‌سر می‌برد و مجموعه درآمدها نسبت به سال قبل افزایش یافت. این رشد متوسط به‌طور خاص به واسطه افزایش محبوبیت ابزارهای امنیتی کاربری محقق شد و سیستم‌های درگاه امنیتی پست الکترونیکی (SEG) و زیرمجموعه‌های آن در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۲۵ درصد بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی را به خود اختصاص دادند.»

وی افزود: «اتفاق بزرگی که در سال ۲۰۱۳ روی داد گسترش هرچه بیشتر تهدیدهای امنیتی بود که به واسطه دسترسی آسان به نرم‌افزارهای آلوده و برای محقق کردن حملات اینترنتی هدف‌گذاری شده صورت گرفت.»

به گفته کنتو، حضور همه‌جانبه تهدیدهای امنیتی باعث شد تا سازمان‌ها با واقعیت مواجه شوند و دریابند که بین ابزارهای امنیتی سنتی و تهدیدهای موجود شکاف فراوانی وجود دارد. این مساله موجب شد تا آنها استراتژی‌‌های امنیتی خود را بازنگری کنند و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه انجام دهند.

کنتو اضافه کرد: این روند باعث شد تا کسب‌وکارها به عنوان بخشی از مراکزی محسوب شوند که ابزارهای امنیتی جدید خریداری کرده‌اند و روی جنبه مثبت و منفی در بخش درآمدزایی تولیدکننده ابزارهای امنیتی تاثیر بگذارند.