تاکید بیل گیتس بر حل مشکلات بشر به کمک نوآوری

همکاران سیستم: «بیل و ملیندا گیتس» به فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد آمریکا اعلام کردند که نوآوری برای کسب درآمد نمی‌تواند بسیاری از مشکلات را که جهان امروز با آنها مواجه است، حل کند. به گزارش وب‌سایت news.techworld، این دو در نخستین جشن مشترک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه استنفورد در «انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر ذهن» و «باز بودن فضا برای تغییر» در دانشجویان تاکید کردند. آنها بر این مساله تاکید داشتند که دانشجویان باید با مشکلاتی از جمله فقر و بیماری مواجه شوند و فقط به کسب درآمد و منفعت فکر نکنند.

بسیاری از این دانشجویان پس از ترک دانشگاه استنفورد به شرکت‌های نوپا می‌پیوندند یا شرکت اختصاصی خود را تاسیس می‌کنند و این همان زمانی است که می‌توانند برای آنچه در سر می‌پرورانند، برنامه‌ریزی کنند.

بیل گیتس، در سخنرانی خود برای این دانشجویان گفت: «در این فضای دانشگاهی نکات قابل توجه فراوانی وجود دارد، اما اگر قرار بود من و ملیندا آنچه را که در استنفورد دوست داریم در یک کلمه بیان کنیم، آن «خوش‌بینی» بود.»

او در ادامه توضیح داد: «در اینجا یک احساس بسیار قوی وجود دارد که بر اساس آن نوآوری می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی بشر را حل کند.»

«بیل گیتس» یکی از این افراد خوش‌بین بود که در اواسط دهه ۱۹۹۰ سعی کرد از طریق شرکت مایکروسافت رایانه‌های شخصی فراوانی را برای از بین بردن شکاف دیجیتالی اهدا کند. اما درحالی‌که این طرح در کشور آمریکا به موفقیت‌های فراوان رسیده بود، گیتس به این نتیجه رسید که باید ادامه آن را در آفریقا دنبال کند.