برگزاری سومین دوره مدرسه روبات‌های انسان‌نما

خبرگزاری مهر: در سومین دوره مدرسه بین‌المللی روبات‌های انسان‌نما که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، چهار روبات ایرانی ساخته شده توسط ایرانی‌ها حضور داشتند. سروش صادق‌نژاد، عضو کمیته فنی و اجرایی فدراسیون جهانی روبوکاپ درلیگ روبات‌های انسان‌نما گفت: امسال دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان سومین دوره مدرسه بین‌المللی روبات‌های انسان‌نما بود که هر ساله در دیگر کشورها از جمله کانادا و آلمان اجرا می‌شده است. وی اظهار کرد: در سومین دوره مدرسه بین‌المللی روبات‌های انسان‌نما پنج شرکت‌کننده از قشر دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به روبات‌های انسان‌نما شرکت کرده‌اند.

صادق نژاد با بیان اینکه در سومین دوره مدرسه بین‌المللی روبات‌های انسان نما از دو دانشگاه در کانادا و تایوان سخنران داشته‌ایم، گفت: علاوه بر دو سخنران خارجی در این دوره دو استاد برجسته از دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر در بخش‌های تئوری و عملی نیز حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از ۹ روبات انسان نمای شرکت‌کننده در این دوره، چهار روبات در انواع مختلف به ایرانی‌ها تعلق داشت که همه‌ آموزش‌ها در این دوره نیز پیرامون این چهار روبات بوده است.

صادق‌نژاد در ادامه توضیح داد: پنج روبات دیگر از آمریکا، کره و فرانسه در سومین دوره مدرسه بین‌المللی شرکت کردند.

عضو کمیته فنی و اجرایی فدراسیون جهانی روبو کاپ درلیگ روبات‌های انسان نما گفت: از ویژگی‌های برجسته این دوره نسبت به دوره‌های قبل می‌توان به حضور روبات‌هایی هوشمند تر با قابلیت مانوری بالا و همچنین به روزتر اشاره کرد.