دختربچه 11 ساله برنده مسابقه گوگل شد

اینتا: یک دختربچه ۱۱ ساله اهل نیویورک موفق شد با برنده شدن در مسابقه Google Doodle جایزه اصلی را از آن خود کند و تمام رقبا را پشت‌سر بگذارد. شرکت گوگل در تازه‌ترین اقدام خود رقابت ۲۰۱۴ Doodle ۴ Google را بین کودکان سنین مدرسه برگزار کرد از هر یک از آنها خواست نوآوری‌ای ارائه دهند تا جهان جای بهتری برای زندگی باشد. در این مسابقه «آودری ژانگ» (Audrey Zhang) دختربچه ۱۱ ساله اهل نیویورک دستگاهی را ترسیم کرد که کمک می‌کند انسان‌ها بتوانند آب سالم‌تر برای آشامیدن را پیدا کنند.ژانگ گفت: «برای آنکه جهان را به جای بهتری تبدیل کنیم، من یک سیستم تصفیه‌کننده آب جدید اختراع کردم.»

او توضیح داد: «این دستگاه داخل آب‌های کثیف و آلوده در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی اقیانوس‌ها قرار می‌گیرد و سپس آب را تمیز، ایمن و بهداشت می‌کند. زمانی که انسان و حیوانات از این آب می‌آشامند، زندگی سالم‌تر و بهتری را تجربه می‌کنند.» این هفتمین سالی است که مسابقه Doodle ۴ Google برگزار می‌شود و گوگل طی آن می‌کوشد ذهن کودکان را درگیر فضای بهتر برای زندگی کند و کمک‌هزینه تحصیلی در اختیار آنها بگذارد.

شرکت گوگل در آخرین دور از این مسابقات جایزه ۳۰هزار دلاری را به ژانگ داد و علاوه بر این ۵۰ هزار دلار هم برای ارتقای سیستم تحصیلی مدرسه‌ای که ژانگ در آن درس می‌خواند هدیه کرد.