باریک‌ترین تبلت 12/5 اینچی ایسوس معرفی شد

دنیای اقتصاد- در دنیای امروز محصولات تکنولوژیک جدید به سرعت جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر می‌شوند و به این ترتیب کاربران کالاهای تکنولوژی هر روز انتظارات بیشتری از تولیدکنندگان کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی دارند. به همین دلیل هر از چند گاهی در بازار این کالاها شاهد عرضه محصولاتی جدید با قابلیت‌های کاربردی بیشتر هستیم.

نمونه‌اش شرکت ایسوس که از جدیدترین تبلت/نوت‌بوک خود از سری Transformer با نام Transformer Book T۳۰۰ Chi به بازار معرفی کرده است.

این دستگاه که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۴ معرفی شد، مبتنی بر پردازنده‌های موبایل ۱۴ نانومتری اینتل است و در رده محصولات فوق حرفه‌ای قرار دارد.

این تبلت که اعلام شده است باریک‌ترین دستگاه هیبریدی حال حاضر است، از پردازنده Core-M ۱۴ نانومتری اینتل که مبتنی بر معماری Broadwell است بهره‌مند است.

Transformer Book T۳۰۰ Chi از یک صفحه‌نمایش ۵/۱۲ اینچی بهره‌ می‌برد که البته یک داک کیبورد نیز آن را همراهی می‌کند. به این ترتیب این تبلت به راحتی به یک دستگاه هیبریدی با قابلیت کاربری راحت تبدیل می‌شود.

همچنین صفحه نمایش این تبلت دارای وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. پشتیبانی داخلی از LTE از دیگر ویژگی‌های این تبلت جدید است.

تبلت T۳۰۰ Chi همراه با داک کیبورد ۳/۱۴ میلی‌متر ضخامت داشته که بدون داک کیبورد این ضخامت برای خود تبلت به ۳/۷ میلی‌متر می‌رسد. در مورد وزن این تبلت/نوت‌بوک یا دستگاه هیبریدی هم باید بگوییم که وزن این دستگاه در حدود دو کیلوگرم است.

ایسوس اعلام کرده است که توان مصرفی این تبلت به حدود ده وات رسیده و به این ترتیب حذف فن ممکن شده است که همین موضوع به کاهش ضخامت این تبلت تازه وارد منجر شده است.

این تبلت به‌زودی به‌طور گسترده به بازارهای جهانی و در پی آن بازار ایران عرضه می‌شود.

تبلت مذکور برای کاربرانی که با مشکل فضای کاربری کوچک تبلت و وزن زیاد نوت‌بوک‌ها مواجه هستند گزینه مناسبی است. زیرا نه تنها فضای کاربری مناسبی را به کاربر ارائه می‌دهد، بلکه از لحاظ قابلیت‌های فنی در حد مطلوبی است و وزن و ضخامتی به مراتب کمتر از نوت‌بوک‌های موجود در بازار دارد.