خبرگزاری فارس: رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس از نیاز به اصلاح قانون جرائم رایانه‌ای خبر داد و اعلام کرد که در این راستا طرحی در مرکز پژوهش‌ها آغاز شده است. خبرگزاری فارس: رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس از نیاز به اصلاح قانون جرائم رایانه‌ای خبر داد و اعلام کرد که در این راستا طرحی در مرکز پژوهش‌ها آغاز شده است.

مهدی فقیهی در این خصوص گفت: برخی قوانین حوزه ICT از جمله قانون اجرای اصل ۴۴ در حوزه ICT باید مرور شود. رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین قانون جرائم رایانه‌ای نیاز به اصلاح دارد و در این باره کاری را در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌ایم، اما فعلا فضا در مجلس برای ارائه این اصلاحیه آماده نیست.وی ادامه داد: از سوی دیگر مهلت قانون جرائم رایانه‌ای یک سال دیگر به اتمام می‌رسد و فرصت اعمال تغییرات است.

این قانون به صورت آزمایشی و ۵ ساله بوده که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده است. فقیهی تصریح کرد: این قانون از لحاظ شکلی با ادغام در قانون مجازات اسلامی اصلاح شده است و باید از نظر محتوایی نیز با بررسی خلأ‌ها و مشکلات قانون اصلاح شود که اگر نهایی شود، در قالب طرح پیشنهادی نمایندگان به مجلس ارائه خواهد شد.