استفاده از آی‌پد برای بازی  با اشیای واقعی

خبــرگزاری فــارس: با طراحی یک برنامه سازگار با تبلت‌های آی‌پد، کاربران از این پس می‌توانند از این رایانه لوحی برای بازی کردن با اشیای واقعی موجود در محیط اطراف استفاده کنند. این برنامه که اوسمو نام دارد کارکردی مشابه با دستگاه کینکت دارد که با افزوده شدن آن به کنسول‌های بازی مایکروسافت کاربران می‌توانند برای اجرای بازی‌های ویدئویی از حرکات بدن استفاده کنند، البته طراحی این برنامه به‌منظور تسهیل استفاده توسط افراد خردسال است. از جمله کارکردهای برنامه اوسمو می‌توان به حل کردن جدول و معماهای ساده با استفاده از بلوک‌های بازی کودکانه، خانه‌سازی و کلمه‌سازی و.... اشاره کرد. البته قرار است در آینده بازی‌های پیچیده‌تری برای اوسمو ساخته شود تا تعداد کاربران این پلت‌فرم افزایش یابد.

برای اینکه این برنامه با محیط واقعی ارتباط برقرار کند، دوربین آی‌پد محیط اطراف را اسکن کرده و تصویری از ابزار و وسایل موجود در این محیط تهیه می‌کند. پس از این کار محیط اطراف کاربر به زمین بازی دیجیتال مبدل می‌شود.

هزینه کامل خرید نرم‌افزار و سه بازی این مجموعه فعلا ۱۰۰ دلار است و قرار است در آینده بازی‌های متنوع دیگری به آن اضافه شود.