70 درصد بازار تبلت ایران در اختیار اندرویدی‌هاست

دنیای‌اقتصاد: تبلت‌های اندرویدی تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۰درصد بازار رایانه‌های همراه را در اختیار خواهند داشت. کارشناسان با نقل این پیش‌بینی از جانب گارتنر اعلام کردند؛ نمونه‌های اندرویدی هر روز محبوب‌تر از قبل شده و در شرایطی که سایر محصولات با اندکی کاهش تقاضا در این فصول مواجه شده‌اند، نمونه‌های اندرویدی تبلت، بازاری رو به رشد دارند.

به گفته سلطان‌آرا مدیر محصول بخش تبلت‌های شرکت ایسوس به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۱۵ تبلت‌ها سهم بیشتری از بازار مصرف را به خود اختصاص دهند و این موضوع به‌دلیل سهولت کاربری تبلت‌ها به‌ویژه نمونه‌های اندرویدی نسبت به سایر سیستم‌عامل‌ها و عواملی از این دست است.

محسن نوریان از کارشناسان و واردکنندگان تبلت در بازار کامپیوتر هم با بیان این مطلب که تبلت‌های ویندوزی و نمونه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل IOS به‌دلیل قیمت‌گران مخاطبان خاصی دارند، گفت: محبوبیت تبلت‌های اندرویدی به‌دلیل تنوع بالای برند، مدل و از همه مهم‌تر سهولت کاربری و تنوع بالای قیمت است.

به گفته این فعال بازار، در شرایط فعلی حدود ۶۰ و شاید هم ۷۰ درصد بازار تبلت ایران را نمونه‌های اندرویدی به خود اختصاص داده‌اند. به گفته وی، کاربران تبلت‌های اندرویدی و به‌طور کلی تبلت‌ها از این کالا برای اتصال به اینترنت، انجام بازی‌های کامپیوتری، مکالمه تلفنی، گوش کردن موسیقی و ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

70 درصد بازار تبلت ایران در اختیار اندرویدی‌هاست