پردرآمدترین مشاغل تکنولوژی

دنیای اقتصاد: مشاغل مختلف در صنعت تکنولوژی و ارتباطات در سال‌های اخیر به پردرآمدترین و پرطرفدارترین مشاغل تبدیل شده‌اند. در واقع رشد این صنعت در سال‌های اخیر باعث شده است که میزان اشتغال‌زایی در آن بالاتر رفته و در نهایت رونق آن منجر به افزایش متوسط درآمد افراد شاغل در آن شده است. با این اوصاف اگر به علوم کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه دارید و ترجیح می‌دهید در صنعت تکنولوژی مشغول به‌کار شوید بد نیست با مشاغل پردرآمد در این حوزه آشنا شوید. وب‌سایت Salary.com به‌تازگی فهرستی از ۹ شغل پردرآمد این حوزه را انتخاب و معرفی کرده است. این مشاغل درآمد سالانه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار برای کارمندان به همراه دارند. با این اوصاف پردرآمدترین مشاغل دنیای تکنولوژی عبارت است از:

۹- مدیر معماری اطلاعات با متوسط درآمد سالانه ۱۰۰ هزار و ۷۱۷ دلار: اگر ریاضیات قوی دارید می‌توانید برای کار در این رشته تلاش کنید. این افراد با استفاده از ریاضیات کاربردی سیستم‌های دیتابیس را ایجاد کرده و فرآیند انتقال اطلاعات میان آنها را بهبود می‌دهند. افرادی که به دنبال کار در این شغل هستند باید توانایی تصور کردن اعدام ارقام روی گراف و نمودارها را داشته باشند تا در نهایت بتوانند اطلاعات را تحلیل کنند. این شغل به عنوان معمار اطلاعات شناخته می‌شود، چون این افراد اصولا سیستم‌های ذخیره و آرشیو اطلاعات را طراحی می‌کنند و می‌سازند.

۸- بازرس فناوری اطلاعات با متوسط درآمد سالانه ۶۸ هزار و ۷۱۹ دلار: اگر به مشاغل کارآگاهی و از طرفی IT علاقه‌مندید این شغل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. بازرس فناوری اطلاعات با تحقیق در میان سیستم‌های کامپیوتری و جمع‌آوری اطلاعات درباره حساب‌ها و فرمان‌ها اطمینان پیدا می‌کند که شرکت‌ها تمام قوانین و استانداردها را رعایت می‌کنند. این افراد در کنار مدیران شبکه عملکرد درست و امن شبکه‌ها را هم بررسی می‌کنند.

۷- مدیر بخش دیتابیس با متوسط درآمد سالانه ۸۷ هزار و ۳۳۰ دلار: فردی که در این شغل فعالیت می‌کند باید مسوولیت اطلاعات ورودی را به عهده بگیرد. مدیر بخش دیتابیس از نرم‌افزارها برای جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعات مهم مانند اطلاعات مالی یا اطلاعات مربوط به مشتریان استفاده می‌کند. آنها باید اطمینان پیدا کنند که این اطلاعات در تمام سیستم‌ها امن، در دسترس و هماهنگ هستند و مرتبا مشکلاتی را که در این سیستم‌ها ایجاد می‌شود کنترل کرده و در صدد رفع آن بربیایند.

۶- تحلیلگر سیستم‌ها با متوسط درآمد سالانه ۹۶ هزار و ۲۰۷ دلار: احتمالا زمانی که کامپیوترتان دچار مشکل می‌شود، بارها و بارها برای پیگیری وضعیت آن به شرکت‌های کامپیوتری مراجعه کرده‌اید. هر شرکت کامپیوتری و IT چندین کارمند تحلیلگر سیستم‌ها در اختیار دارد که می‌توانند در نهایت دستگاه را کنترل کرده و مطمئن بشوند که تمام مشکلات فنی آن حل شده است. این تحلیلگران گاهی ممکن است بین بخش‌های تجاری و فنی فعالیت کنند و مسوولیت چند موضوع را به صورت همزمان به عهده داشته باشند. آنها حتی مسوولیت سرکشی به تمام عملیات شبکه‌ها و استفاده از دانش کامپیوتری خود برای تعمیر مشکلات فنی آنها را هم به عهده دارند.

۵- توسعه‌دهنده کاربردهای وب با متوسط درآمد سالانه ۷۸ هزار و ۵۶۸ دلار: وبگردی با فعالیت‌های این افراد لذت‌بخش می‌شود. توسعه‌دهندگان وب افرادی هستند که در زمان دسترسی به اینترنت ذخیره بی‌نهایتی از سایت‌ها را در اختیار دارند تا به وبگردی بپردازند. آنها از زبان‌های برنامه نویسی پیچیده و اسکریپت‌های مختلف استفاده می‌کنند تا وب‌سایت‌ها را ایجاد کرده و این امکان را فراهم کنند که آنها بتوانند به صورت مستقل و در کسب‌وکارهای مختلف کار کنند. این افراد معمولا در کنار طراحان وب‌سایت به فعالیت می‌پردازند.

۴- مهندس نرم‌افزار با متوسط درآمد سالانه ۵۹ هزار و ۳۰۷ دلار: آنها از دهه ۱۹۸۰ مشغول به‌کار هستند. از آنجایی که تکنولوژی هر روز در حال تغییر و به روز شدن است، نیاز به مهندسانی که بتوانند محتوای مختلف را در قالب‌های مختلف شکل بدهند همیشه وجود دارد. مهندسان نرم‌افزار از زبان‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند تا برنامه‌ها را ساخته و ایجاد کنند تا در نهایت به کاربران کمک کنند که بتوانند با آخرین پیشرفت‌ها، روندها و نیازها هماهنگ شوند. این مهندسان مسوول بررسی واکنش‌ها به تغییرات جدید هم هستند تا بتوانند از آنها برای کارهای بعدی خودشان استفاده کنند.

۳- مهندس مکانیک با متوسط درآمد سالانه ۶۱ هزار و ۵۴۷ دلار: معمولا این افراد باهوش و خلاق هستند. معماران اطلاعات و مهندسان نرم‌افزار هم به مهندسان مکانیک نیاز دارند تا بتوانند از امنیت طرح‌ها و درست بودن منطق استفاده از آنها در برنامه‌های کامپیوتری اطمینان پیدا کنند. این مهندسان کمک می‌کنند تا دسترسی عمومی به تکنولوژی مانند چراغ‌های ترافیک کامپیوتری یا دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، همیشه وجود داشته باشد.

۲- برنامه‌نویسان با متوسط درآمد سالانه ۵۵ هزار و ۵۰۹ دلار: برنامه‌نویس‌ها درک عمیقی از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند C++ و Javascript دارند و می‌توانند نرم‌افزارها را با استفاده از این زبان‌ها بنویسند. آنها اغلب در کنار تحلیلگران سیستم‌ها، مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان وب کار می‌کند تا برنامه‌های مفید و بازی‌های ویدئویی تولید کنند.

۱- مدیر بخش امنیت با متوسط درآمد سالانه ۶۹ هزار و ۷۹۷ دلار: این افراد مدیریت امنیت تمام سیستم‌ها و شبکه‌ها را به عهده دارند و باید بر عملکرد سرورها هم نظارت کنند تا مطمئن شوند که همه چیز درست پیش می‌رود. این مدیران معمولا پروژه‌های بزرگی را مدیریت می‌کنند و ارتباط شبکه را به صورت امن حفظ می‌کنند. وجود این افراد برای هر شرکت اینترنتی بزرگی لازم و ضروری است.