تبلتی با سیستم‌عامل ویندوز 8 مجهز به قلم دیجیتال

دنیای‌اقتصاد: ورود ویندوز ۸ به بازار باعث ورود محصولات دیجیتال جدیدی به بازار شد؛ از لپ‌تاپ‌های هیبریدی گرفته تا تبلت‌های چندمنظوره. حالا شرکت Lenovo هم یک محصول جدید خودش را از سری ThinkPad با سیستم عامل ویندوز ۸ به بازار معرفی کرده است. این تبلت جدید که با مدل ThinkPad ۱۰ به بازار معرفی شده است، طراحی بسیار شبیه به تبلت‌های ThinkPad Tablet ۲ این شرکت دارد. این تبلت جدید مجهز به صفحه نمایش ۱۰ اینچی بوده و از دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی برای تماس ویدئویی بهره می‌برد. باتری این دستگاه در هربار شارژ کامل امکان کار تا ۱۰ ساعت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. صفحه نمایش این تبلت امکان نمایش تصاویر را با وضوح ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد.

تبلت ThinkPad ۱۰ مانند مدل قبلی خودش مجهز به قلم دیجیتال بوده و از حسگر اثر انگشت و کارتخوان هوشمند هم بهره می‌برد. این تبلت امکان پشتیبانی از شبکه ۳G را داشته و از امکانات ارتباطی رایج بهره می‌برد.

تبلت جدید Lenovo دارای پردازنده چهار هسته‌ای

Bay Trail شرکت Intel بوده و حافظه ذخیره سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی دارد. با این حال اما کاربران این دستگاه امکان ارتقای حافظه آن را از طریق اسلات کارت حافظه microSD در اختیار دارند. این تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل Windows ۸ Pro است و قرار است، از ماه ژوئن با قیمت پایه ۵۰۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار شود.

شرکت Lenovo همچنین لوازم جانبی ویژه‌ای را برای این تبلت جدید خود معرفی کرده است. این شرکت یک صفحه کلید ۱۲۹ دلاری را هم برای این تبلت به بازار معرفی کرده است که از کلیدهای جزیره‌ای بهره‌می‌برد که در قسمت پایین خود یک تاچ‌‌پد لمسی دارد. علاوه‌بر اینها یک صفحه کلید فیزیکی دیگر شبیه به تاچ‌‌کاور سرفیس مایکروسافت هم برای ThinkPad ۱۰ طراحی شده است که با قیمت ۱۱۹ دلار به فروش خواهد رسید. این صفحه کلید همچنین جای خاصی برای قرارگیری قلم دیجیتال دارد.

علاوه‌بر اینها یک داکت ۱۱۹ دلاری هم برای این تبلت طراحی شده است که از سه پورت USB ۳.۰ برخوردار است و حتی وقتی تبلت خاموش باشد، می‌توان از آن برای شارژ کردن ابزارهای دیگر هم استفاده کرد.

با جایگزینی «اندروید سیلور»

تولید سری محصولات Nexus در گوگل پایان می‌یابد

ایتنا: شرکت گوگل قصد دارد با بازنشسته کردن Nexus، سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کند که با نام Android Silver شناخته می‌شود. شرکت گوگل که با تولید سری محصولات Nexus در بازار سخت‌افزار هم حضور داشت، تصمیم گرفته است تولید این سری از محصولات خود را به پایان برساند و Nexus را برای علاقه‌مندان به نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی همراه به یک خاطره تبدیل کند.

به گزارش «ایتنا» از رایورز، مرکز خبری evleaks در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که گوگل طی سال جاری میلادی آخرین فرزند از خانواده بزرگ Nexus را وارد بازار می‌کند و پس از آن برای همیشه تولید این محصولات را کنار می‌گذارد.

شرکت گوگل قصد دارد با بازنشسته‌کردن Nexus، سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کند که با نام Android Silver شناخته می‌شود.

منابع آگاه اعلام کردند نخستین دستگاه الکترونیکی همراه در سری محصولات Android Silver فوریه ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گوگل تا پایان سال جاری میلادی Nexus ۶ را به عنوان آخرین محصول در این خانواده وارد بازار می‌کند و پس از آن، از ابتدای سال ۲۰۱۵ سری محصولات Android Silver معرفی می‌شوند.

قرار است نخستین دستگاه موبایلی در سری محصولات

Android Silver توسط شرکت ال‌جی ساخته شود و پیش‌بینی می‌شود، این گوشی هوشمند با پردازنده موبایلی Qualcomm MSM۸۹۹۴ عرضه شود.

هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است، اما کارشناسان می‌گویند که Nexus ۶ نخستین دستگاه موبایلی جهان خواهد بود که همراه با پردازنده Snapdragon ۸۰۱ عرضه می‌شود و شرکت مخابراتی Sprint وظیفه توزیع آن را در کشور آمریکا برعهده گرفته است.

شرکت گوگل قصد دارد ماه آینده کنفرانس Google I/O را برگزار کند و احتمال می‌رود که با این اتفاق بسیاری از پیش‌بینی‌های این روزها محقق شود.‎