کاهش شکاف دیجیتالی برای آینده پایدار

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی ۱۷ مه ۲۰۱۴ برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه جاری خواستار کاهش شکاف دیجیتالی و بهره‌برداری از توان فناوری جهت ایجاد آینده‌ای پایدار برای عموم مردم شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در پیام بان کی مون آمده است: امسال موضوع روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی بر شیوه به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی برای کمک به پیشرفت توسعه پایدار تمرکز دارد.

وی ادامه داد: فناوری‌ اطلاعاتی و ارتباطاتی مرکز قدرت اقتصاد جهانی بوده و راه حل برای رشد اقتصادی پایدار و سعادتمندی همگانی ارائه می‌‌دهد.

بان کی مون گفت: «ارتباطات باند پهن» ابزار دگرگون شونده برای دستیابی به سه ستون توسعه پایدار هستند: رشد اقتصادی، شمول اجتماعی و توازن زیست‌محیطی. اینها عوامل کلیدی بحث درباره دستور کار توسعه پس از ۲۰۱۵ است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: شبکه‌های باند پهن راه حل‌های دوستدار محیط زیست برای مدیریت شهرهای در حال گسترش و نظام‌های‌ حمل نقل ارائه می‌دهند همچنین این شبکه‌ها برای صنایع تولیدی و مولدهای نیرو، بازدهی را افزایش داده و تشخیص طبی از راه دور را برای درمان بیماران در نقاط دور افتاده مهیا می‌کنند و نهایتا کاربرد آموزشی را برای دانش‌آموزان در سراسر جهان بهبود می‌بخشند.