«سیمان شاهرود» 1300 ریال سود تقسیم می کند

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان شاهرود با حضور ۳۸/۶۶ درصد سهامداران برگزار شد.ریاست این جلسه بر عهده آقای حسین فاتح و نظارت آن را آقایان جواهری و پاکساز عهده دار بودند و همچنین دبیری آن را آقای محمد بازوی لیدستانی مدیرعامل شرکت بر عهده داشتند.در ادامه این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ یک هزار و ۳۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم مورد تایید حاضران قرار گرفت.همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت ضمن تشریح گزارش عملکرد هیات‌مدیره در سال مالی ۹۲ به سوالات اکثر سهامداران پاسخ گفت. پیام هیات مدیره

مروری بر وضعیت صنعت سیمان و جایگاه سیمان شاهرود در صنعت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ از مقدار کل صادرات انواع سیمان تولیدی صنعت سیمان به خارج کشور به میزان ۱۸۸۱۲۱۵۶ تن، ۶۵۱۲۲۷ تن سیمان و کلینکر توسط این شرکت به کشورهای روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان صادر گردید که نشان می‌دهد حدود ۴۶/۳ درصد کل صادرات کشور توسط این شرکت انجام شده است.

همچنین طی سال ۹۲ میزان فروش داخل کشور سیمان در کل کشور توسط صنعت سیمان به مرز ۵۴۰۳۵۶۶۸ تن رسید که میزان ۱۱۹۸۰۲۵ تن از آن سهم فروش شرکت سیمان بود و این ۲/۲ درصد از آن را تشکیل می‌دهد. به‌رغم راه‌اندازی کارخانجات جدید تولید سیمان در شرق کشور و کاهش تقاضا و عدم رشد موردنظر در ساخت و ساز و مصرف سیمان که عدم تعادل را بین عرضه و تقاضا در بین تولیدکنندگان به همراه داشته، این شرکت توانسته با تولید انواع سیمان در تیپ‌های ۳۲۵-۱ و ۴۲۵-۱، تیپ ۲ تیپ ۳ (سیمان زودگیر) و تیپ ۵ با بهترین کیفیت و توجه ویژه به صادرات مقادیر بودجه سال مالی مذکور محقق کند.

استراتژی‌های اصلی شرکت

افزایش سود خالص هر سهم (EPS) - بهینه‌سازی در مصرف انرژی - افزایش صادرات و جست‌وجوی بازارهای جدید - اجرای PM مناسب و رعایت قوانین زیست‌محیطی - تنوع در محصولات - بهبود در تحویل به موقع به مشتریان - افزایش رشد و یادگیری سازمانی با اجرای سیستم‌های نوین مدیریت

(… MIS, EFQM,IMS)- گسترش برون‌سپاری، استفاده از قوانین بازنشستگی و جانشین پروری و بهبود ساختار منابع انسانی شرکت است.

برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت

برای سال مالی ۱۳۹۳

با عنایت به بودجه ارسال شده جهت بورس اوراق بهادار تولید و فروش و سود هر سهم پیش‌بینی شده به شرح ذیل آورده می‌شود:

تولید سیمان به مقدار ۱۸۲۰۰۰۰ تن و تولید کلینکر ۱۸۲۴۰۰۰ تن می‌باشد.فروش محصولات به مقدار ۱۹۶۲۰۰۰ تن خواهد بود که از این مقدار ۶۰۲۰۰۰ تن صادراتی و ۱۳۶۰۰۰۰ تن در بازار داخل به فروش خواهد رسید.از فروش‌های داخلی مقدار ۶۴۶۰۰۰ تن به صورت فله و ۷۱۴۰۰۰ تن پاکتی است.از فروش‌های صادراتی مقدار ۲۹۰۰۰۰ تن فله و ۱۷۰۰۰۰ تن پاکتی می‌باشد.

سرمایه شرکت

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ۲۷۱۸۴۲۱۰۰۰ ریال شامل ۲۷۱۸۴۲۱ سهم به ارزش اسمی ۱۰۰۰ ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ ۴۵۰۰۰۰ میلیون ریال شامل تعداد ۴۵۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی در تاریخ ۵/۱۰/۱۳۹۰ افزایش یافته است.

جایگاه شرکت در صنعت

رشد فروش کل صنعت سیمان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ حدود ۲/۴ درصد است که مهم‌ترین دلیل آن عبارت است از: راه‌اندازی شرکت‌های سیمانی جدید و افزایش صادرات به خارج کشور.

سهم بازار شرکت از کل تناژ فروخته شده سیمان در صنعت، معادل ۵۴/۲ درصد می‌باشد.

برنامه‌های سال آتی شرکت

برنامه‌های سال آتی شرکت با توجه به بودجه مصوب سال‌جاری و استراتژی شرکت به شرح ذیل می‌باشد:

تقویت ناوگان حمل و نقل شرکت با خرید کامیون و ورود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به سیستم حمل محصولات شرکت.

بهینه‌سازی خط تولید و مصرف انرژی با اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی گریت کولر، ارتقای سیستم PLC، افزایش ظرفیت آسیاب خط یک خرید موتورهای برق فشار قوی، بهینه‌سازی ایستگاه گاز، الواتورهای آسیاب سیمان و ...

اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی به منظور جلوگیری از اعمال جریمه‌های آلایندگی محیط‌زیست.

حفظ بازارهای فروش محصولات در استان‌های تهران و گلستان و سمنان و وورد بیشتر به بازارهای جدید صادراتی در کشورهای روسیه، قزاقستان و آذربایجان و ترکمنستان و عراق.

تولید محصولات و معرفی محصولات جدید و تولید و فروش بتن آماده و قطعات بتنی.

«سیمان شاهرود» 1300 ریال سود تقسیم می کند

«سیمان شاهرود» 1300 ریال سود تقسیم می کند