رشد ۲۳ درصدی بازار خدمات ابری خاورمیانه

همکاران سیستم: ارزش بازار خدمات پردازش ابری عمومی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) طی سال ۲۰۱۴ میلادی، با رشد ۲۳ درصدی به ۶۲۹ میلیون دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به ارزش ۵۱۱ میلیارد دلاری این بازار در سال ۲۰۱۳ بیشتر است.

به گزارش وب‌سایت itp، مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، بخش نرم‌افزارهای-به‌عنوان- خدمات (SaaS) در این دوره زمانی با رشد ۳/۲۶ درصدی بازاری بالغ بر ۱۲۳ میلیون دلار را از آن خود خواهند کرد.

«اِد اندرسون» (Ed Anderson) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بازاری در اختیار گرفته است که به خوبی با ابزارهای حوزه SaaS تطابق یافته‌اند.» او توضیح داد: «رشد بازار نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات در حوزه ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ادامه خواهد یافت که پیش‌بینی می‌شود، این بخش از بازار خدمات ابری عمومی در منطقه یادشده امسال رشد ۴۹ درصدی را تجربه کند.

ابزارهای CRM به عنوان زیرمجموعه نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات با بیشترین رشد، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۳۰ درآمد این بازار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را از آن خود خواهند کرد.»

پیش‌بینی شده است که ارزش بازار نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات از ۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۳۰۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ برسد.

در بخش زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، ارزش این بازار در سال ۲۰۱۳ میلادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ۶۰ میلیون دلار محاسبه شد که احتمال می‌رود این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۷۰ میلیون دلار برسد.

گارتنر پیش‌بینی کرده است که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ۷/۴ میلیارد دلار در حوزه خدمات ابری عمومی سرمایه‌گذاری شود و از این رقم ۳/۱ میلیارد دلار به ابزارهای پردازش کسب‌وکار-به‌عنوان-خدمات (BPaaS) اختصاص یابد.