در صورتی که شرکت اچ تی سی سهام غالب خود را در شرکت بیتس حفظ می‌کرد، اکنون می‌توانست به یک سود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری دست یابد. به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه کرانچ، خبر روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر تلاش اپل برای خرید شرکت بیتس، توسط یکی از مقامات این کمپانی معروف سازنده هدفون تایید شد.

شرکت اچ تی سی زمانی ۱/۵۰ سهام شرکت بیتس الکترونیک را در اختیار داشت، اما برای افزایش سهم خود در بازار موبایل سهام خود را فروخت. اگر اچ تی سی سهام خود را در بیتس نگه داشته بود و با این فرض که اپل همچنان این شرکت را می‌خرید، اچ تی سی می‌توانست که به یک سود هنگفت یک میلیارد و ۲۹۰میلیون دلاری که شدیدا به آن نیازمند است، برسد.

در سال ۲۰۱۱ اچ تی سی ۱/۵۰ درصد سهام بیتس را به قیمت ۳۰۹ میلیون دلار خرید. در آن زمان اچ تی سی هنوز سوار بر موج استقبال مردم از اندروید قرار داشت، اما سهم بازار این شرکت پس از مواجهه با رقبایی چون سامسونگ، کاهش یافت و اچ تی سی در تلاش برای افزایش آن، سهام خود را در بیتس در دو مقطع (اولی با ضرر ۴.۸ میلیون دلاری و دیگری با سود ۸۵میلیون دلاری) فروخت.

اما اکنون سهام ۱/۵۰ درصدی این شرکت در بیتس یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قیمت دارد و اچ تی سی می‌توانست با یک سود ۳۱۸ درصدی، یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار به‌دست آورد.