دنیای اقتصاد: از مدتی پیش خبرهایی درباره تبلت‌های جدید Samsung منتشر شده بود که نشان می‌داد این تبلت‌ها قرار است با صفحه نمایش AMOLED تولید و به بازار عرضه شوند. حالا گویا اولین تصاویر رسمی از این تبلت‌های جدید منتشر شده است که این موضوع را تایید می‌کند. براساس این اخبار، تبلت جدید این شرکت با صفحه نمایش AMOLED و در ۲ اندازه ۴/۸ و ۵/۱۰ اینچی تولید شده و قرار است به زودی به بازار عرضه شود. این محصولات هم از سری GalaxyTabS روانه بازار خواهند شد. وب سایت SamMobile حالا تصاویری از این تبلت‌ها را منتشر کرده است که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با تبلت‌های Galaxy Pro ندارند، اما طرح پشت آنها شبیه به موبایل هوشمند Galaxy S۵ است.

براساس این اخبار، دکمه فیزیکی جلوی این تبلت‌ها مانند Galaxy S۵ دارای حسگر اثر انگشت است. تبلت ۵/۱۰ اینچی این سری، تصاویر را با وضوح ۱۶۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و مانند تبلت‌های سری Pro از همان رابط کاربری Magazine UX بهره برده است.

از دیگر مشخصات فنی این تبلت‌ها می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای Exynos ۵۴۲۰ یا Exynos ۵۴۲۲، دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی با فلاش LED، دوربین جلوی۱/۲ مگاپیکسلی، پشتیبانی از شبکه Wi-Fi، بلوتوث ۴ و شبکه LTE اشاره کرد.

هرچند هنوز مشخص نیست که تبلت‌های جدید سری Galaxy Tab S شرکت Samsung چه زمانی رسما رونمایی خواهند شد، اما این تصاویر نشان می‌دهد که فاصله زیادی تا زمان معرفی و عرضه آنها به بازار نمانده است.