سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری HP روی خدمات ابری

همکاران سیستم: شرکت HP از اجرای طرح جدیدی خبر داد که به موجب آن طی دو سال آینده بیش از یک میلیارد دلار در حوزه نرم‌افزارهای متن ‌باز مخصوص فضای پردازش ابری سرمایه‌گذاری می‌کند. به گزارش وب‌سایت ITP.net، این شرکت توضیح داد که طی ۸ ماه آینده خدمات ابری عمومی خود مبتنی بر پلت‌فرم OpenStack را روی ۲۰ مرکز داده ارائه می‌کند. پلت‌فرم OpenStack یک سیستم پردازش ابری متن‌باز محسوب می‌شود که شرکت HP در ساخت آن دخیل بوده است. «مارتین فینک» (Martin Fink) مدیر مرکز فناوری‌های HP در این خصوص گفت: «نگرانی کاربران امروزی توسعه خدمات ماورای فضای ابری است.

آنها به ابزارهای مدیریتی، کنترلی و مقیاس‌پذیری سازمانی در فضای چندگانه نیاز دارند که بتوانند طی آن فناوری‌های متعددی را مورد استفاده قرار دهند».

خبر افزایش سرمایه‌گذاری‌های HP روی خدمات ابری در حالی منتشر شده است که این مرکز هفته گذشته از انعقاد قراردادی با شرکت تایوانی Foxconn خبر داد تا به موجب آن ساخت سرورهای مورد نیاز خود را با هدف ارائه خدمات مدیریتی آغاز کند و از این طریق بتواند ضمن پاسخ به نیاز بازار در حوزه خدمات ابری، هزینه استفاده از این خدمات را هم کاهش دهد.