آی‌تی‌ایران: گروه بزرگی از کاربران اینترنت، موسوم به «حامیان حریم خصوصی» تلاش می‌کنند تا روز پنجشنبه پنجم ژوئن، مصادف با ۱۵ خرداد، در اعتراض به فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، اقداماتی صورت دهند.

بنا بر اعلام شرکت پاندا سکیوریتی، جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا که برای اولین بار در «پنجم ژوئن» سال گذشته میلادی افشا شد، سبب شکل‌گیری گروه عظیمی از معترضان به نقض حریم خصوصی در اینترنت شده است.

تاکنون بیش از ۳۰ سازمان و شبکه اجتماعی دیگر نیز جهت اعتراض به جاسوسی‌های آمریکا، اعلام آمادگی کرده و به گروه «حامیان حریم خصوصی» پیوسته‌اند. در پایگاه اینترنتی این گروه، از تمام کاربران شخصی و خانگی اینترنت، مدیران شبکه و صاحبان وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک خواسته شده تا علاوه‌بر جدی گرفتن امنیت در رایانه‌ها و تجهیزات ای‌تی، احتمال هر نوع نفوذ غیرمجاز و سرقت اطلاعات خصوصی را کاهش داده و در اصطلاح «اینترنت را دوباره بسازند!»

همچنین در تاریخ پنجم ژوئن، برنامه‌ریزی شده تا همه کاربران در «هرجای دنیا» صفحه هشداری منتشر کنند تا به صورت نمادین، اعتراض خود را به نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت نشان دهند.