همکاران سیستم: مایکروسافت اقدام به خرید یک شرکت نیوزیلندی کرده که قادر است نرم‌‏افزار‏‌ها را بدون بازنویسی کد‏های آنها با فناوری‏‌های پردازش ابری سازگار کند. به گزارش وب‌‏سایت theinquirer، شرکت مایکروسافت شرکت گرین‏باتون (Greenbutton) را که در زمینه سازگار کردن نرم‌‏افزارهای کاربردی با فناوری‏‌های پردازش ابری تخصص دارد، خریداری کرده است. مایکروسافت قصد دارد از فناوری‏‌ها و تخصص این شرکت برای تقویت بازار خدمات پردازش ابری آزور (Azure) استفاده کند.

مایکروسافت در وبلاگ خود درباره این شرکت گفته است: راهکارهای گرین‏باتون در صنعت پردازش ابری به‌خاطر سهولت استفاده مشهور هستند. به کمک راهکارهای این شرکت می‌‏توان اپلیکیشن‏‌ها را به سرعت و بدون اینکه نیازی به بازنویسی کدهای نرم‏‌افزاری آنها باشد، به قابلیت‏‌های پردازش ابری مجهز کرد. شرکت گرین‏باتون نیز در بیانیه‏‌ای اعلام کرده است خوشحالیم به اطلاع برسانیم که گرین‏باتون توسط مایکروسافت خریداری شده است و هم‌‏اکنون جزئی از خانواده خدمات پردازش ابری آزورِ این شرکت است. در این گزارش به جزئیات مالی این معامله اشاره‌‏ای نشده است.

خدمات آزور مایکروسافت تا چندی پیش با نام «ویندوز آزور» شناخته می‌‏شد، اما این شرکت واژه «ویندوز» را از عنوان آن حذف کرد. به نظر می‌‏رسد مایکروسافت قصد دارد با متمایز کردن آزور از ویندوز بر برتری خدمات پردازش ابری تاکید کند.