خرید آلکاتل توسط نوکیا قطعی شد

ایتنا: هم‏اکنون که ماجرای واگذاری مرکز تولید دستگاه‏ها و خدمات نوکیا به شرکت مایکروسافت به اتمام رسیده است، شرکت مرکزی نوکیا سعی دارد مرکز مخابراتی Alcatel-Lucent را برای خود خریداری کند و درآمد حاصل از فروش بخشی از شرکت خود را در راه مناسب به‌کار گیرد. «نابیا پوپال» (Nabila Popal) مدیر تحقیقات مرکز IDC در خاورمیانه، آفریقا و اروپا ضمن اعلام خبر یاد شده توضیح داد که شرکت نوکیا در حال نهایی کردن تصمیم خود برای خرید Alcatel-Lucent است تا شکاف موجود را برای عرضه گسترده خدمات خود برطرف سازد.

از آنجا که نوکیا تمرکز اصلی خود را بر تجهیزات شبکه‏ای پیشرفته متمرکز کرده است، خرید شرکت Alcatel-Lucent می‏تواند یک فرصت مناسب برای آنها محسوب شود. «راجیو سوری» (Rajeev Suri) که تا پیش از این مدیریت شرکت مخابراتی Nokia Solutions and Networks(NS N)N را برعهده داشت هم‏اکنون مدیر شرکت مرکزی نوکیا شده است و به گفته پوپال، نوکیا هم‏اکنون نیازمند آن است که بتواند حضور جدی‏تری در مقابل شرکت‌های مخابراتی بزرگ از جمله هوآوی و اریکسون داشته باشد.

این کارشناس مرکز IDC معتقد است که خرید شرکت Alcatel-Lucent به‌طور قطع محقق خواهد شد و نوکیا بودجه لازم را برای این کار از طریق پولی که مایکروسافت به واسطه خرید مرکز تولید دستگاه‏ها و خدمات به آنها داده تامین خواهد کرد.