ژاپن گوشی کاغذی ساخت

موبنا: شرکت ژاپنی کیوسرا گوشی هوشمندی طراحی کرده که شبیه کاغذ است و قابلیت جمع، تا و مچاله شدن را دارد و می‏توان استفاده‌‌های گوناگونی از آن کرد. این گوشی که PaperFold نام دارد، به سه نمایشگر انعطاف‏پذیر مجهز شده است.

درحالی‌که سه نمایشگر همانند دفترچه روی هم قرار گرفته و تا می‏شوند می‏توان از صفحه‏های مختلف استفاده‏های گوناگونی کرد. ظاهرا یکی از نمایشگرها رنگی است و ۲ صفحه نمایش دیگر تک رنگ است و به جوهر الکترونیک مجهز شده‏اند.

گفته می‏شود PaperFold کاربردهای شگفت‏انگیزی دارد که از آن جمله می‏توان به نمایش نقشه، راهنمای مسیریابی هنگام رانندگی و نیز استفاده برای دسترسی به نقشه‏های گوگل اشاره کرد. طراحان این گوشی معتقدند که از این دستگاه می‏توان برای تماشا و خلق تصاویر سه‌بعدی و همچنین چاپ تصاویر به شکل چند بعدی استفاده کرد. این پژوهشگران از کاغذ برای ساخت این گوشی الهام گرفته‏اند. معمولا وسایل الکترونیکی همراه، نیازمند زوم کردن هستند تا بتوان بخش‏های مختلفی را مشاهده کرد، درحالی‌که این کار در کاغذ با تا زدن انجام می‏شود. اگرچه طراحان ژاپنی این گوشی به عرضه و موفقیت این گوشی امید بسیاری دارند، اما سال ۲۰۱۰ مایکروسافت هم درصدد ساخت تبلتی شبیه کتاب با نام Courier برآمد که موفق نشد و سونی قصد داشت تبلتی شبیه کاغذ دیجیتالی بسازد که فعلا طراحی و تولید آن متوقف شده است.

با این حال ساخت گوشی PaperFold هم توسط کیوسرا در مراحل ابتدایی قرار دارد و ساخت و تولید انبوه آن هنوز مشخص نشده است.