دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای با قابلیت‌های کاربردی در فیلمبرداری

دنیای‌اقتصاد: شرکت Pentax به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خودش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با نام ۶۴۵Z به بازار معرفی شده است، در واقع یک دوربین نسبتا گران‌قیمت در رده دوربین‌های نیمه حرفه‌ای است. این دوربین مجهز به یک سنسور CMOS با وضوح بالای ۴/۵۱ مگاپیکسل بوده و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۲۰۴۸۰۰ می‌رسد. این دوربین در واقع بر اساس دوربین‌های فیلمبرداری قبلی این شرکت، یعنی مدل‌های ۶۴۵ D و ۶۴۵ تولید شده است و به عقیده کارشناسان به همین دلیل روند فعلی بازار دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری را تغییر خواهد داد. این دوربین قابلیت عکاسی با سرعت ۳ فریم در هر ثانیه را داشته و به همین دلیل از دوربین‌های مشابهش در بازار متمایز می‌شود.

این دوربین مجهز به یک پردازنده تصویر PRIME III بوده و تصاویر را با فرمت‌های RAW، TIFF و JPEG ذخیره می‌کند. این محصول از یک صفحه نمایش ۲/۳ اینچی غیرلمسی با پوشش ۹۸ درصدی منظره عکاسی بهره می‌برد و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین عکاسی نیمه‌حرفه‌ای شاتری با حداکثر سرعت یک به ۴۰۰۰ دارد و کار با آن برای کاربران نه چندان حرفه‌ای هم راحت به نظر می‌رسد. شرکت Pentax اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را در اوایل ماه ژوئن و با قیمت ۸۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.