محصولات جدید برای بازار کامپیوترهای شخصی

دنیای‌اقتصاد: شرکت Acer که یکی از پنج تولیدکننده برتر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی است، به‌تازگی محصولات جدیدی را به این بازار معرفی کرده است. این شرکت تایوانی حالا با محصولات هیبریدی، بدون کیس و کروم‌بوک وارد بازار شده است. Aspire Switch ۱۰ یکی از این محصولات جدید که در واقع یک لپ‌تاپ هیبریدی محسوب می‌شود. این محصول قابلیت تبدیل به لپ‌تاپ یا تبلت را داشته و از پردازنده Atom شرکت Intel هم بهره می‌برد. این دستگاه رم ۲ گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن شامل یک درایو SSD با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی در صورت تمایل و سفارش خریداران است.

صفحه نمایش این دستگاه از نوع HD و با اندازه ۱۰ اینچی است. محصول جدید بعدی Aspire U۵ است که یک کامپیوتر چندمنظوره، بدون کیس یا All-in-One به حساب می‌آید.

این دستگاه دارای نمایشگر ۲۰ اینچی تمام لمسی از نوع full HD است و از نسل چهارم پردازنده‌های Intel در کنار کارت گرافیک Nvidia GeForce بهره می‌برد.

کروم‌بوک جدید این شرکت هم با مدل C۷۲۰P به بازار معرفی شده است که مانند مدل‌های قبلی خودش از پردازنده Core i۳شرکت Intel بهره می‌برد. لپ‌تاپ مدل Aspire E۱۱ هم محصول جدید دیگری از Acer است که در اندازه‌های ۱۱ تا ۱۵ اینچی طراحی و تولید شده است. این لپ‌تاپ‌ها صفحه نمایش HD یا full HD دارد و از یکی از پردازند‌ه‌های Pentium یا Celeron شرکت Intel بهره می‌برد. عمر باتری این لپ‌تاپ‌ها در هر بار شارژ به ۷ ساعت می‌رسد و بدنه آنها در رنگ‌های متنوعی طراحی و تولید شده است تا بتواند نظر کاربران با سلایق مختلف را به خودش جلب کند.

لپ‌تاپ‌های سری Aspire E۱۱ قرار است از ماه ژوئن و با قیمت پایه ۲۹۹ دلار به بازار عرضه شوند. لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی Aspire Switch ۱۰ هم قرار است از اواخر ماه مه و با قیمت ۳۷۹ دلار به بازار عرضه شود. کامپیوتر بدون کیس Aspire U۵ هم قرار است از ماه ژوئن با قیمت ۹۹۹ دلار روانه بازار شود. با این حال اما شرکت Acer هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه کروم‌بوک جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.