رئیس هیاتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛
کمک ۱۶۰ میلیارد ریالی به تولیدکنندگان داخلی گیم
ایسنا: رئیس هیاتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه تحقق بودجه صنعت گیم مهمتر از تصویب بدون پشتوانه و اجرای آن است در عین حال از کاهش ۶۰ درصدی بودجه این بنیاد در مقایسه با سال گذشته خبر داد. «بهروز مینایی» در حاشیه مراسم پایانی سومین دوره مسابقات بازیسازی که در کاشان برگزار شد، افزود: در سال گذشته بودجه این بنیاد ۷۰ میلیارد ریال بود که تنها ۳۵ میلیارد آن محقق شد و در سال جاری این بودجه ۳۰ میلیارد ریال مصوب شده است. وی ادامه داد: مبلغ اعتبارات مصوب شده چندان مهم نیست بلکه میزانی که برای ما محقق میشود و بر اساس آن باید برنامهریزی کنیم حائز اهمیت است، زیرا اگر بودجهای مصوب و سپس بهدست ما نرسد موجب ایجاد نوعی سرخوردگی میشود که امیدوارم حداقل این بودجه در سال جاری بهطور کامل محقق شود و با کاهش مجدد آن مواجه نشویم.
ایسنا: رئیس هیاتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه تحقق بودجه صنعت گیم مهمتر از تصویب بدون پشتوانه و اجرای آن است در عین حال از کاهش ۶۰ درصدی بودجه این بنیاد در مقایسه با سال گذشته خبر داد. «بهروز مینایی» در حاشیه مراسم پایانی سومین دوره مسابقات بازیسازی که در کاشان برگزار شد، افزود: در سال گذشته بودجه این بنیاد ۷۰ میلیارد ریال بود که تنها ۳۵ میلیارد آن محقق شد و در سال جاری این بودجه ۳۰ میلیارد ریال مصوب شده است. وی ادامه داد: مبلغ اعتبارات مصوب شده چندان مهم نیست بلکه میزانی که برای ما محقق میشود و بر اساس آن باید برنامهریزی کنیم حائز اهمیت است، زیرا اگر بودجهای مصوب و سپس بهدست ما نرسد موجب ایجاد نوعی سرخوردگی میشود که امیدوارم حداقل این بودجه در سال جاری بهطور کامل محقق شود و با کاهش مجدد آن مواجه نشویم.
رئیس هیاتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای یادآورشد که این بنیاد در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در این مدت توانسته از حدود ۲۰۰ بازی ایرانی بهطور مستقیم از ۱۲۰ بازی و به صورت غیرمستقیم از ۸۰ بازی حمایت کند. به گفته وی با وجود نوپا بودن بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور رتبه ایران در آسیا پنج بوده و در منطقه و میان کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را به دست آوردهایم. مینایی رعایت نکردن دقیق قانون منع کپی رایت در کشور را از مشکلات اساسی در این عرصه بر شمرد و افزود: این روند سبب شده است تا بازیهای خارجی ارزانتر و به صورت کپی به دست متقاضیان برسد و تولیدات داخلی توان مقابله با آنها را نداشته باشد. این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانهای یادآور شد: درآمدزایی تولیدات تولیدکنندگان داخلی در بیرون کشور بسیار قابل توجه است و نشان از توانایی تولیدکنندگان ایرانی و پذیرش تولیداتشان توسط سایر کشورها است که نیاز به حمایت و عزم ملی و کار جهادی در این زمینه دارد. به گفته وی، بازیهای رایانهای به عنوان یک ابزار فرهنگی و درآمدزا برای جوانان و متخصصان عرصه هنر و رایانه محسوب میشود، اما ارزانی بازیهای خارجی بهدلیل کپیرایت بودن آنها موجب میشود تا تولیدات داخلی نتوانند از لحاظ اقتصادی با آنها رقابت کنند. مینایی یادآور شد: در صورت اجرای کامل قانون کپیرایت در کشور و پذیرفته شدن ایران در سازمان جهانی «W.T.O» میتوانیم محصولات خود را به آنها ارائه کنیم و از تولیدکنندگان خارجی بخواهیم تا محصولاتی برابر با قوانین و شرایط فرهنگی ما تولید کنند.رئیس هیاتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: افزایش قیمت بازیهای خارجی و توانایی رقابت محصولات داخلی با آنها از مزایای اعمال قانون کپیرایت در کشور است و میتوان انتظار داشت که تولیدکنندگان داخلی به سوی تولید محصولاتی با کیفیت همراه با افزایش کمی بروند. به گفته مینایی، تاکنون مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان داخلی کمک شده است که مبلغ ۸۰ میلیارد ریال آن با کمک توزیعکنندگان بازیهای خارجی در داخل کشور تامین شده است.
ارسال نظر