خداحافظی با گوشی‌های نوکیا

ایسنا: با تکمیل شدن قرارداد ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری نوکیا و مایکروسافت تولید تلفن‌های همراه نوکیا متوقف شد. شرکت نوکیا اعلام کرد که فروش بخش تلفن‌های همراه این شرکت به ارزش ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون یورو (۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) به شرکت مایکروسافت به پایان رسید.

به این ترتیب پرونده تلفن‌های همراه نوکیا که تا ۶ سال پیش بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه جهان بود، بسته شد و از این پس تلفن‌های همراه نوکیا تولید نخواهند شد.

نوکیا که درگذشته نه چندان دور بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های همراه جهان بود با ورود تلفن‌های همراه هوشمند و پا به عرصه گذاشتن شرکت‌های قدرتمندی همچون سامسونگ به‌تدریج از گردونه رقابت خارج شد و این اتفاق در حالی می‌افتد که نوکیا کمک بسیار بزرگی به اقتصاد فنلاند می‌کرد.

نوکیا برای برطرف کردن مشکلات خود مجبور شد در سال ۲۰۱۱ با شرکت مایکروسافت همکاری کند و به این ترتیب سیستم‌عامل قدیمی این شرکت با سیستم‌عامل ویندوزفون مایکروسافت جایگزین شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، نوکیا اعلام کرده است که از این پس تمام توان خود را بر خدمات نرم‌افزاری، نقشه‌کشی، شبکه‌سازی و پیشبرد فناوری متمرکز خواهد کرد.