مک ‌بوک ایر جدید با پردازنده قوی‌تر و ارزان‌تر
دنیای‌اقتصاد- جدیدترین مک‌بوک ایر شرکت اپل با تغییرات سخت‌افزاری و البته کاهش قیمت به بازار عرضه شده است.
به این ترتیب اپل اولترابوک جدیدش را با کاهش قیمت 100 دلاری روانه بازار کرده است. مک‌‌بوک ایر جدید با مدل قبلی خودش تفاوت چندانی ندارد و دارای رم 4 گیگابایتی بوده و از حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی بهره می‌برد. این دستگاه دارای کارت گرافیک Intel HD 5000 بوده و نمایشگر آن تصاویر را با وضوح 1440 در 900 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
طراحی بدنه این محصول هم مانند مدل قبلی‌اش باریک و سبک است و دور آن پورت‌های تاندربولت و USB ۳.۰ در کنار یک کارتخوان SDXC تعبیه شده است. با این حال اما پردازنده این محصول جدید ارتقا یافته و دارای یک پردازنده Core i۵ با سرعت ۴/۱ گیگاهرتزی است. با این اوصاف اولترابوک‌های سری جدید اپل نسبت به نسخه سال گذشته آن که دارای پردازنده‌ای با سرعت ۳/۱ گیگاهرتزی بودند، قدرت پردازش بالاتری دارند.
با این حال شاید مهم‌ترین تغییر در نسخه جدید مک بوک ایر اپل مربوط به قیمت آن باشد. مک‌ بوک ایرهای جدید نسبت به نسخه قبلی خودشان با قیمتی تا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر عرضه می‌شوند. این در حالی است که شرکت اپل هنوز اطلاعاتی درباره عرضه این محصول با نمایشگر رتینا یا عمر باتری بالاتر منتشر نکرده است.