تیم‌کوک: دوسوم کاربران آی‌پد برای اولین بار با iOS کار می‌کنند
دنیای‌اقتصاد- تبلت‌های آی‌پد شرکت اپل مانند بسیاری دیگر از محصولات این شرکت دنیای محصولات دیجیتال را متحول کردند. درست به همین دلیل هم هست که این تبلت‌ها همچنان حاکمیت بی‌چون و چرای بازارهای بزرگی مانند آمریکا را در اختیار دارند. با این حال، اما در بازار جهانی تبلت‌های اندرویدی گوی رقابت را از آی‌پدها ربوده‌اند و گزارش‌های اخیر در این مورد نشان می‌دهد که فروش جهانی انواع آی‌پد رو به کاهش نسبی گذاشته است.

این خبر بد اما از نظر تیم کوک مدیرعامل اپل چندان هم ناامیدکننده نیست. او در این مورد اعلام کرده است که دست کم دو سوم افرادی که در 6 ماه گذشته یکی از انواع آی‌پد را خریده‌اند، برای اولین‌بار کار با اکوسیستم اپل و iOS را تجربه می‌کرده‌اند. به عقیده کوک این موضوع نشان می‌دهد که اپل تلاش برای جلب نظر کاربران و مشتریان جدید را به شکل جدی ادامه می‌دهد. کارشناسان و فعالان بازار هم معتقدند که ورود کاربران جدید به اکوسیستم اپل نشان از رشد بازار محصولات این شرکت داشته و دست کم از کاهش شدید میزان فروش این محصولات جلوگیری می‌کند.
«لوکا ماستری» یکی از مدیران اپل در بخش فروش در این مورد معتقد است «آی‌پد همچنان طرفداران زیادی داشته و در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌تدریج جایگزین کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها می‌شود.»
او می‌گوید: «براساس آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، آی‌پد در حال حاضر سهم 95 درصدی از بازار تبلت‌های آموزشی آمریکا را در اختیار دارد و دانشجویان و دانش‌آموزان این تبلت را به‌عنوان اولین انتخاب خوب برای خرید تعیین کرده‌اند.»