همکاران سیستم- شرکت آی‌بی‏‌ام بازار مجازی جدیدی برای عرضه محصولات و خدمات پردازش ابری خود راه‏‌اندازی کرده است. به گزارش وب‏‌سایت techcrunch، شرکت آی‌بی‏‌ام در جریان کنفرانسی در لاس‏وگاس آمریکا از راه‌‏اندازی بازار مجازی جدیدی برای عرضه محصولات پردازش ابری خود خبر داد. مشتریان آی بی‏ ام در این بازار مجازی می‌‏توانند خدمات و محصولات پردازش ابری آی بی‏ ام یا شرکای طرف ثالث این شرکت را خریداری کنند. این بازار مجازی «مارکت‏پلیس» (Marketplace) نام دارد.

به گفته مدیران آی‌بی‏‌ام، این بازار مجازی چیزی شبیه اپ‏‌استور شرکت اپل یا گوگل‏‌پلی یا اپ‏‌اکسچینج شرکت سیلزفورس است و کاربران با جست‌وجو در آن می‌‏توانند خدمات و نرم‏‌افزارهای تحت پردازش ابری مورد نیاز خود را بیابند. این شرکت در طول سال‏‌های گذشته توانسته است کارنامه پر و پیمانی از خدمات پردازش ابری برای خود ایجاد کند.
براساس این گزارش، بازار مجازی آی‏‌بی‏‌ام دارای کانال‏‌ها و بخش‌‏های مختلفی است و مشتریان بر مبنای نیاز خود می‌‏توانند در این کانال‏‌ها به جست‌وجوی محصولات بپردازند. مثلا مشتریانی که به دنبال خدمات و نرم‌‏افزارهایی برای انجام عملیات خاصی هستند به کانال سافت‏لایر (SoftLayer) هدایت می‌‏شوند و توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزاری به کانال بلومیکس (BlueMix).
استیو رابینسون، مدیر بخش خدمات پلت‌فرم در شرکت آی‌بی‏‌ام درباره اهمیت راه‌‏اندازی این بازار گفته است: آی‌بی‏‌ام دریافته است که در کسب‌وکار‌ها فقط واحدهای آی‌تی تصمیم‌‏گیرنده اصلی نیستند. کاربران فردی و واحدهای تجاری نیز غالبا در این فرآیند‌ها دخالت می‌‏کنند و گاهی حتی نرم‌‏افزار‌ها را قبل از خرید امتحان می‌‏کنند و آنها را به همکاران یا نهایتا رده‌‏های مدیریتی توصیه می‌‏کنند. به گفته وی، راه‏‌اندازی این بازار مجازی تلاشی است برای سازگاری با این سبک خرید جدید.