مایکروسافت همچنان از فروش سرفیس ضرر می‌کند
دنیای‌اقتصاد- وقتی که مایکروسافت در سال 2012 تبلت سرفیس خودش را رونمایی کرد، شاید فکرش را هم نمی‌کرد که این تبلت در بازار با استقبال چندانی مواجه نشود؛ اما گویا طراحی، کیفیت و حتی مفهوم این تبلت در بازار نتوانست آنقدرها که باید توجه کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. با این حال مایکروسافت امید زیادی به فروش خوب این تبلت در سال 2014 داشت تا با نفوذ بیشتر ویندوز 8 و ویندوز 1/8، فروش این تبلت هم افزایش خوبی پیدا کند؛ اما گویا مایکروسافت همچنان از فروش هر تبلت سرفیس ضرر می‌کند.
براساس گزارش ComputerWorld، مایکروسافت طی ۹ماه گذشته از فروش تبلت‌های سرفیس ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری کرده است. به این ترتیب مایکروسافت اعلام کرده است که ۱/۲ میلیارد دلار روی تبلت‌های سرفیس سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما تنها ۸/۱ میلیارد دلار آن از طریق درآمد حاصل از فروش به این شرکت برگشته است تا به این ترتیب ضرر مایکروسافت از محل فروش تبلت‌های سرفیس به ۳۰۰ میلیون دلار برسد.
حتی تصمیم مایکروسافت برای کاهش قیمت این تبلت‌ها در سال ۲۰۱۳ هم نتوانست چندان نظر خریداران و مشتری‌ها را جلب کند. در نهایت همچنان تبلت آی‌پد در بازار آمریکا پرفروش‌ترین تبلت است و مایکروسافت با تبلت‌های ویندوزی‌اش تنها ۶ درصد سهم از این بازار دارد.