کاهش هزینه‌های اشتغال‌زایی  با توسعه آی‌تی
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا 10 برابر کاهش دهد.
به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات و معرفی دومین اپراتور سراسری تلفن ثابت کشور (مگ‌تل)، اظهار کرد: فناوری ارتباطات منشأ تحولات کلیدی در زمینه پیشرفت جوامع انسانی خواهد بود. با پیوند فناوری ارتباطات و اطلاعات، فصل جدیدی از زندگی و حیات برای انسان‌ها ایجاد شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، با بیان اینکه «امروز یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای جوامع توسعه‌یافته، میزان استفاده و بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات است»، خاطرنشان کرد: ایران در کنار چند کشور دیگر در عرصه استفاده از فناوری اطلاعات از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
این عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه «ذات فناوری اطلاعات امکان سبقت این فناوری را از فناوری‌های ارتباطی فراهم کرده است»، افزود: تبدیل شبکه‌های مخابراتی به شبکه‌های نرم‌افزاری نکته‌ای است که به تحول و ارتقای ارتباطات منتهی شده است. در عرصه رقابت در بازار، یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی، پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی در کسب مشتری است و نباید فراموش کرد که امروز مشتری جایگاه بنگاه اقتصادی را مشخص
می‌کند.
ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه «فعالیت شرکت مگ‌تل علاوه‌بر ایجاد اشتغال، به فراهم آوردن بستر برای به‌وجود آمدن پایه جدید در صنعت مخابرات کمک می‌کند»، تصریح کرد: البته این شرکت توجه مطلوبی در زمینه ایجاد ارزش افزوده داشته است.
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند هزینه ایجاد اشتغال در کشور را تا ۱۰ برابر کاهش دهد که اگر این مهم انجام شود، کار بزرگی در عرصه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.
وی همچنین با توجه به نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: به سازمان تنظیم مقررات توصیه می‌کنم که در فراهم آوردن زمینه برای ارائه خدمات مخابراتی کوشا باشد؛ البته باید توجه داشت که کار دستگاه‌های اجرایی رقابت با بنگاه‌های اقتصادی نیست، بلکه باید بستر را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنند.
اگر شرایط حضور مردم در اقتصاد فراهم شود، رتبه ۱۴۵ ایران در زمینه فضای کسب‌وکار بهبود می‌یابد و همچنین زمینه برای ارتقای رشد اقتصادی فراهم می‌شود.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مجلس با تصویب قوانین می‌تواند زمینه حضور مردم در اقتصاد و استفاده از دانش جوانان تحصیلکرده را در زمینه فناوری اطلاعات فراهم کند.
این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی نیز باید به این موضوعات در عمل توجه کنند و از واردات فناوری‌هایی که نمونه داخلی دارند، خودداری کنند و با ایجاد زیرساخت مناسب، بستر رقابت جهانی را فراهم آورند.
براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، کبیری مدیرعامل شرکت مگ‌تل با ارائه گزارشی در زمینه فعالیت شرکت، گفت: شرکت مگ‌تل می‌تواند در عرصه‌هایی مانند شبکه تله‌کنفرانس با هزینه کم سرویس ارائه دهد و دولت را در زمینه ارائه خدمات مخابراتی کمک کرده و تا ۱۵ هزار شغل ایجاد
کند.