دنیای‌اقتصاد- افزایش قیمت دلار موجب رونق بازارهای موبایل شد و در همین حال بعضی از فروشندگان از گران شدن قیمت گوشی‏ها خبر داده‏اند.
یک فروشنده گوشی‏های سامسونگ با اشاره به استقبال بالای مشتریان طی روزهای اخیر، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: به‌طور معمول با افزایش قیمت ارز، استقبال از گوشی‏های موبایل افزایش می‏یابد، چراکه خریداران تصور می‏کنند این افزایش باعث بالا رفتن قیمت گوشی خواهد شد.
به گفته وی، طی روزهای اخیر میزان خرید گوشی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. در همین حال، برخی از فروشندگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما از احتمال افزایش اندک قیمت گوشی طی روزهای آینده خبر دادند.
افشار فروتن لاریجانی، رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم‌جانبی نیز در این باره به «ایسنا» گفت: با توجه به اینکه گوشی‌های تلفن همراه با ارز آزاد وارد کشور می‏شوند، بی‏شک نوسانات نرخ ارز، بازار گوشی تلفن همراه را هم دچار تغییر و نوسان خواهد کرد. او افزود: اواخر سال گذشته، شاهد نوعی ثبات در قیمت‌ها بودیم و کم‏کم مصرف‏کننده در حال اعتماد کردن به بازار بود و این موضوع بازار را تحت‏الشعاع قرار می‏داد، اما دوباره با نوسانات نرخ ارز میزان تقاضا تا حدی کاهش یافته است.