خبرگزاری مهر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بنا داریم به تدریج گشایش‌هایی در وضعیت اینترنت به وجود آید اعلام کرد که ان‌شاءالله شرایط در پایان سال 94 به شرایط قابل قبول خواهد رسید.
محمود واعظی در صفحه اجتماعی شخصی خود در مورد سوال کاربران اینترنت مبنی بر اینکه «چه وقت پهنای باند اینترنت گسترش پیدا می‌کند؟» گفت: از شروع دولت تدبیر و امید، وزارت ارتباطات پروژه‌هایی را برای توسعه زیرساخت اینترنت کشور تعریف کرده که از امسال شروع شد و اتمام آن دو سال طول خواهد کشید. امیدوارم که با پیشرفت این پروژه‌ها به تدریج گشایشی در افزایش پهنای باند رخ دهد.
وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان فکر می‌کردند که با زیرساخت موجود می‌توان سرعت اینترنت را بالا برد و پهنای باند را افزایش داد افزود: برای روشن شدن موضوع، زیرساخت اینترنتی موجود در کشور را به شبکه آبرسانی تشبیه کردم، برای آبرسانی بیشتر به خانه‌ها نیازمند افزایش مخازن آب و افزایش قطر لوله‌ها هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این تشبیه افزایش مخازن آب به معنای پهنای باند و قطر لوله‌ها به معنای شبکه انتقال است پس باید کمی صبر کنیم تا پروژه‌های زیرساختی به نتیجه برسد تا بتوانیم سرعت و پهنای باند مورد نیاز جوانان و مردم کشورمان را تامین کنیم.

اینترنت خوب تا پایان 94 می‌آید