دنیای اقتصاد- هدفون‌ها یکی از دوست داشتنی‌ترین لوازم جانبی دیجیتال اغلب ما هستند که معمولا هر روز از آنها استفاده می‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود تا این ابزارها زودتر آلودگی‌ها را به خودشان جذب کرده و در نهایت کیفیت پخش صدا در آنها پایین بیاید. با این اوصاف بد نیست با صرف زمانی کوتاه و با استفاده از ابزارهای خانگی هدفون‌تان را تمیز کنید تا با این کار صدا را با کیفیت بهتری بشنوید.
آلودگی و چربی‌های جمع شده روی هدفون به تدریج کیفیت پخش صدای آن را پایین می‌آورد؛ بنابراین بهتر است به صورت منظم و هر از گاهی این هدفون‌ها را تمیز کنید. یادتان باشد شوینده‌های قوی همیشه بهترین راه‌حل نیستند؛ شما می‌توانید با کمی آب گرم و صابون، یک پارچه نرم، یک مسواک و حوله کوچک به راحتی این کار را انجام داده و هدفون‌تان را تمیز کنید.
برای تمیز کردن هدفون‌ها بهتر است اول آب و صابون را ترکیب کرده و بعد پارچه را در این ترکیب خیس کنید. البته مراقب باشید پارچه نباید کاملا خیس شود و آب از آن بچکد، بلکه تنها باید مرطوب شود. به هر حال یادتان باشد که می‌خواهیم یک ابزار الکترونیکی را تمیز کنیم و بهتر است برای این کار از آب کمتری استفاده کنیم. پد گوشی و سرپوش هدفون را جدا کنید تا با خیال راحت و بدون نگرانی برای ورود آب به هدفون آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن این اجزا از همان پارچه مرطوب استفاده کنید. حالا برای پاک و تمیز کردن آلودگی‌های باقیمانده، از یک مسواک خشک و پارچه استفاده کنید. بعد از پاک کردن تمام قسمت‌ها و برای خشک کردن هدفون، از حوله استفاده کنید. پس از خشک شدن، قسمت‌های جدا شده هدفون را در جای خودشان قرار بدهید. حالا می‌توانید از پخش صدای بهتر هدفون‌تان لذت ببرید.