دوربین‌های عکاسی جدید بدون آینه با قابلیت‌های مختلف
دنیای‌اقتصاد- شرکت Nikon که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دوربین و تجهیزات عکاسی در سراسر دنیا است، به‌تازگی جدیدترین محصولات خود را به بازار معرفی کرده است.
دوربین مدل J۴ یکی از این محصولات جدید است که در دسته دوربین‌های بدون آینه قرار می‌گیرد. این دوربین که قبلا به بازار معرفی شده بود، حالا با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار شده است.
J۴ دارای حسگر ۱۸ مگاپیکسلی بوده و امکان عکاسی با وضوح ۴/۱۸ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین که به عنوان جایگزین مدل J۳ به بازار معرفی شده است، کیفیت و وضوح عکاسی بهتری نسبت به آن دارد. این دوربین جدید مجهز به پردازنده Expeed ۴A است که از سیستم اتوفوکوس هیبریدی بهره می‌برد و امکان عکاسی پی در پی با سرعت ۲۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
J۴ قابلیت فیلمبرداری full HD با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را داشته و امکان فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۱۲۰ فریم در هر ثانیه را هم دارد. این دستگاه مبتنی بر Wi-Fi بوده و از طریق آن امکان انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه microSD در اختیار دارند و لنز این دوربین فاصله کانونی ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متری دارد.
این شرکت همچنین یک دوربین جدید دیگر از سری دوربین‌های بدون آینه خود را هم به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل V۳ به بازار معرفی شده است امکان عکاسی با وضوح ۴/۱۸ مگاپیکسل را داشته و از قابلیت فیلمبرداری full HD و Wi-Fi هم بهره می‌برد.
به این ترتیب، کاربران دوربین V۳ می‌توانند با استفاده از این دوربین ویدئوهایی با وضوح ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۱۲۰ فریم در هر ثانیه را ثبت و ذخیره کنند. لنز این دوربین از نوع Nikkor VR بوده و فاصله کانونی آن بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر متغیر است. این دوربین همچنین دارای یک صفحه نمایش
۳ اینچی از نوع تمام لمسی است که کار با آن را برای کاربرانش ساده‌تر می‌کند. این دوربین طراحی بدنه ساده و چرمی داشته و از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل‌های قبلی خود دارد.
با این همه، اما شرکت Nikon هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه این مدل جدید را اعلام و منتشر نکرده است.

دوربین‌های عکاسی جدید بدون آینه با قابلیت‌های مختلف