دنیای‌اقتصاد- شرکت Japan Display که تولیدکننده انواع نمایشگرها و پنل‌های نمایشگر است، به تازگی از تولید نمایشگرهای 4K کم مصرف برای تبلت‌ها خبر داده است.
در حال حاضر، تبلت‌های موجود در بازار دارای نمایشگرهایی با حداکثر وضوح تصویر 1600 در 2560 پیکسل هستند که این وضوح در مقایسه با موبایل‌های هوشمند با کیفیت بازار پایین است. حالا شرکتJapan Display اعلام کرده است که تصمیم دارد نمایشگرهایی با وضوح 4K را برای تبلت‌ها تولید کند که البته مصرف کم و پایینی هم داشته باشند.
در حال حاضر بسیاری از موبایل‌های هوشمند با کیفیت موجود در بازار دارای نمایشگرهایی با تراکم ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ هستند و این در حالی است که هنوز چنین تراکم پیکسلی برای تبلت‌ها دور از ذهن به نظر می‌رسد. شرکت Japan Display اما به‌تازگی یک پنل نمایشگر ۱۲ اینچی ۴K را با تراکم ۳۶۵ پیکسل در هر اینچ معرفی کرده است. حالا این شرکت از یک نمونه اولیه پنل ۱۰ اینچی ۴K پرده برداری کرده است که تراکم ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ دارد.
با این همه گویا استفاده از چنین وضوح و تراکم پیکسلی در تبلت‌های بزرگ ۱۰ و ۱۲ اینچی باعث افزایش مصرف انرژی در این ابزارها می‌شود. تفاوت پنل جدید Japan Display با پنل‌های دیگر، اما در همین موضوع است. به این ترتیب مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند که این پنل جدید که تصاویر را با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد، مصرف انرژی به اندازه همان پنل‌های معمولی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد. با این اوصاف می‌توانیم منتظر ورود تبلت‌های با وضوح ۴K و مصرف انرژی پایین باشیم.