مانیتور هوشمند با وضوح 4K
دنیای‌اقتصاد- شرکت Lenovo که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در دنیا است، به تازگی یک محصول جدید و جالب را به بازار معرفی کرده است.
محصول جدید این شرکت یک نمایشگر هوشمند با وضوح ۴K است که با نام ThinkVision ۲۸ به بازار معرفی شده است. این دستگاه طراحی شبیه به یک کامپیوتر چند منظوره یا All-in-One آندرویدی بزرگ دارد، اما در واقع یک مانیتور بزرگ آندرویدی هوشمند است که تصاویر را با وضوح ۴K برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این مانیتور تصاویر را با وضوح بسیار مناسب ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و همچنین قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های آندرویدی را هم دارد. این مانیتور باید در کنار یک کامپیوتر آندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد.
با استفاده از این مانیتور کاربران امکان اجرای تمام فرمان‌های مربوط به وبگردی، انجام بازی‌های ویدئویی و امور چند رسانه‌ای را در اختیار خواهند داشت. این مانیتور دارای پردازنده Nvidia Tegra ۴ است و از امکانات ارتباطی مانند Wi-Fi، بلوتوث ۴ و NFC بهره می‌برد. این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نسخه ۴/۴ بوده و از وب‌کم، اسپیکر ۵/۲ وات و پورت‌های DisplayPort، HDMI و USB ۳.۰ بهره می‌برد.
با این حال، اما شرکت Lenovo هنوز اطلاعات مربوط به زمان و قیمت عرضه این مانیتور هوشمند را به بازار اعلام نکرده است.