خبرگزاری مهر- یک مقام مسوول در سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که شبکه ملی اطلاعات براساس الزامات شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه خدمات الکترونیک در حال سرویس‌دهی است که نمونه آن را می‌توان در تجهیز منابع برای ارائه سرویس پایدار و امن به‌منظور ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشاهده کرد.
رضا باقری اصل با اشاره به برقراری ارتباط امن و پایدار برای ثبت نام مردم در سایت هدفمندی یارانه‌ها گفت: ثبت‌نام در سایت هدفمندی یکی از سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات بود؛ در سطح ابر عمومی شبکه ملی اطلاعات مردم توانستند بدون مشکل در سایت هدفمندی ثبت‌نام کنند، زیرساخت‌ها به نحوی تجهیز شدند که روزانه ۲ تا ۴ میلیون نفر به‌صورت آنلاین از طریق این شبکه در سایت هدفمندی ثبت نام کردند.
سرپرست معاونت دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، درمورد نحوه دسترسی کاربران به خدمات شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: میزان و نحوه دسترسی به این شبکه براساس سیاست‌های ابلاغی شورای‌عالی فضای مجازی خواهد بود؛ اما آنچه مسلم است با توجه به الزامات قانونی، دسترسی به این شبکه، پرسرعت خواهد بود. همچنین در قانون اجرای شبکه ملی اطلاعات، بر دو موضوع ایجاد و توسعه تاکید شده است که این به معنی این است که پروژه روز به روز افزایش می‌یابد و سرویس‌ها و محتواهای جدیدی روی این شبکه در دسترس مردم قرار می‌گیرد.