رقابت‌های جهانی Seed Stars در تهران برگزار می‌شود دنیای‌اقتصاد- رویداد Seed Stars Tehran با حضور استارت‌آپ‌های فعال کشور، ۵ اردیبهشت در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. Seed Stars یک رقابت جهانی است که امسال به ۳۰ شهر در کشورهای در حال توسعه سفر می‌کند و بهترین استارت‌آپ‌های هر شهر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به گزارش سایت کانون کارآفرینان ایران، ۱۵ استارت‌آپ از بهترین‌های تهران و ایران در این رویداد شرکت کرده و روند رشد خود را ارائه می‌دهند. در انتهای مراسم یک تیم به‌عنوان برنده انتخاب و از امتیازاتی مانند سفر رایگان به سوئیس و شرکت در رقابت بین‌المللی، شرکت در یک دوره آموزشی در سوئیس با مربیان خبره، برخوردار خواهد شد. برای ثبت استارت‌آپ خود در این رویداد می‌توانید به آدرس اینترتی www.seedstarsworld.com/event/seedstars_tehran-۲۰۱۴ ‌مراجعه کنید.



مایکروسافت و دیتاسنترهای جدید
خبرگزاری فارس- مایکروسافت با هدف تامین نیازهای کاربران و مشتریانش در حال ساخت یک دیتاسنتر بسیار بزرگ در زمینی به مساحت ۱۶/۱ میلیون فوت مربع در ایالت آیوای آمریکا است.
این دومین دیتاسنتر بزرگ مایکروسافت است که در غرب آمریکا احداث می‌شود. دیتاسنتر دیگر مایکروسافت در این بخش از آمریکا در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار فوت مربع واقع است و این شرکت قصد دارد آن را هر چه بیشتر توسعه دهد.
منابع مطلع سرمایه‌گذاری مایکروسافت در این زمینه را بیش از دو میلیارد دلار تخمین می‌زنند.



قرارداد سامسونگ و راه آهن سوئیس
دنیای اقتصاد- شرکت کره‌ای سامسونگ به تازگی توافقنامه‌ای را با اداره راه‌آهن فدرال سوئیس امضا کرده است. بر اساس این قرارداد سامسونگ مدعی شده است تا اوایل ماه مه ۳۰ هزار دستگاه موبایل هوشمند و تبلت را به صورت رایگان برای این اداره تامین کند و در اختیار آنها قرار بدهد. یکی از مقامات اداره راه‌آهن فدرال سوئیس در این مورد گفته است که پیشنهاد سامسونگ آنقدر خوب و جالب بوده که آنها نمی‌توانستند آن را رد کنند. حالا سامسونگ با این کار توانسته یک قدم از رقیب خودش یعنی شرکت اپل که اتفاقا از سال‌های پیش با اداره راه‌آهن سوئیس در کشمکش است، جلوتر باشد.