گلکسی S5 رسما در ایران معرفی شد
دنیای‌اقتصاد - شرکت سامسونگ طی مراسمی از تازه‌ترین محصول خود یعنی گلکسی S5 رونمایی کرد.
در ابتدای مراسم مدیر بازاریابی سامسونگ در ایران به معرفی امکانات این گوشی پرداخت و با اشاره به مقاومت گلکسی اس ۵ دربرابر گرد و غبار و آب گفت: این گوشی با استاندارد IP۶۹ می‏تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متری آب بماند بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.
بابک مهربانی درباره تغییرات جالب توجه گلکسی اس‌۵ در مقایسه با مدل‏های پیشین خود گفت: مشخصه بارز این گوشی سنسور شناسایی اثر انگشت است که امنیت گوشی را تا حد زیادی بالا می‏برد. این قابلیت تنها برای باز کردن قفل گوشی نیست بلکه برای دستیابی به اطلاعات مخفی نیز کاربرد دارد. مهربانی همچنین به سنسور دریافت ضربان قلب در گلکسی‌اس۵ اشاره کرد و گفت: برای دریافت ضربان قلب باید چند لحظه انگشت خود را روی سنسور بگذارید تاگوشی ضربان قلب شما را حس کند. او در ادامه به دوربین ۱۶مگاپیکسلی این گوشی اشاره کرد و گفت دوربین این گوشی از دوربین همه مدل‏های پیشین برتر است. او ویژگی‏ جالب توجه این دوربین را علاوه‌بر سرعت بالای فوکوس (۳دهم ثانیه)، قابلیت استفاده از فوکوس انتخابی آن دانست و افزود: با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند روی هر نقطه از تصویر که می‏خواهد فوکوس کند. مدیر بازاریابی سامسونگ همچنین با اشاره به حالت نر‏م‏افزاریPower Saving Mode گفت: با فعال‏کردن این نرم‏افزار شخص می‏تواند در مواقع ضروری مصرف باتری را به حداقل برساند، به این صورت که صفحه نمایش سیاه وسفید می‏شود و همه برنامه‌های غیرضروری بسته می‏شوند.
در ادامه این نشست مدیرعامل سامسونگ ایران با اشاره به اینکه این برای اولین بار است که توانسته‏ایم همزمان با سایر کشورها از محصولات جدید سامسونگ رونمایی کنیم از همراهی دوستداران ‏سامسونگ ابراز خوشحالی کرد و گفت: این برنامه نقطه آغازی برای فعالیت قدرتمندتر ما در ایران است. دوک پارک به پتانسیل بالا و نیروی کار توانمندی که درکشور ایران نهفته است، اشاره کرد و گفت: بازار فناوری اطلاعات ایران با مصرف‌کنندگانی که دارد یکی از قوی‏ترین بازارهای منطقه به حساب می‏آید.
در ادامه نشست مدیر ارشد سامسونگ در ایران درباره تذکر وزیر ارتباطات و فناوری به نمایندگی سامسونگ در ایران درباره دسترسی نداشتن کاربران ایرانی به برنامه‏های سامسونگ گفت: شرکت سامسونگ پیش از تذکر وزیر اقدام به بازکردن این سرویس در ایران کرده است. علی جعفریه افزود: سخنان وزیر فناوری و ارتباطات برای ما محترم است ولی ما قبل از اینکه وزیر این موضوع را مطرح کند به فکر باز کردن این سرویس در ایران افتادیم. او در پایان در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره حضور نداشتن سامسونگ در بازار ایران در سال‌های اخیر گفت: به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد ما تصمیم گرفتیم مدتی در بازار فعالیت مستقیم نداشته باشیم، ولی این به معنای حضورنداشتن در بازار نیست. ما به صورت غیرمستقیم بازار ایران را رصد می‏کردیم و اکنون نیز برنامه ما این است که به بازار ایران ورود دوباره داشته باشیم و برنامه‏های مفصلی در این باره داریم. سامسونگ گلکسی اس ۵ دارای یک پردازنده چهار هسته‏ای Snapdragon ۸۰۱ با فرکانس کاری ۵/۲ گیگاهرتز، دوگیگابایت رم، NFC، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE، بلوتوث ۰/۴، حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت است که ازطریق کارت حافظه قابل ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت است.