یک دوربین عکاسی سریع و سبک
دنیای‌اقتصاد- شرکت Nikon یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید را به بازار معرفی کرده است که از پردازنده سریع بهره می‌برد. این دوربین که با مدل J4 به بازار معرفی شده است، از موتور پردازشگر تصویر Expeed 4A و حسگر CX بهره می‌برد تا در حالت عکاسی پی ‌در‌ پی 20عکس در ثانیه را بگیرد.
حالا Nikon مدعی است که این دوربین سریع‌ترین دوربین میان رده در بازار جهانی است و به این دلیل می‌تواند به خوبی نظر کاربران و خریداران را به خود جلب کند. این مدل در مقایسه با مدل J3 که در سال گذشته عرضه شد، پیشرفت قابل توجهی داشته است. این دوربین دارای حسگر 4/18 مگاپیکسلی است که امکان عکاسی با کیفیت و فیلمبرداری با وضوح 1080 پیکسل و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
این دوربین در مقایسه با مدل قبلی خودش مجهز به صفحه نمایش لمسی و امکان ارتباطی Wi-Fi شده است. از طرفی این دوربین امکان استفاده از کارت‌های حافظه MicroSD را برای کاربرانش فراهم می‌آورد و از طراحی بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی‌اش بهره می‌برد. این دوربین جدید در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، سفید، نقره‌ای و نارنجی طراحی شده و قرار است به‌زودی با قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه شود. این در حالی است که Nikon هنوز تاریخ عرضه رسمی این دوربین را اعلام و منتشر نکرده است.