همکاران سیستم- نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد زنان مهندس نرم‌افزار ۱۹ درصد از نیروی کاری این صنعت را تشکیل می‌دهند و این رقم افزایش قابل ملاحظه‌ای را نسبت به آمار سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد.
به گزارش وب‌سایت theinquirer، در نخستین روزهای هزاره سوم تعداد زنانی که در حوزه نرم‌افزار فعالیت می‌کردند بسیار اندک بود اما مرکزEvans Data در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که طی ۱۳ سال گذشته تعداد زنانی که در زمینه توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند ۸۷ درصد افزایش یافته است.
این مرکز در گزارش اخیر توضیح داد که هم‌اکنون ۵/۳ میلیون زن در سراسر جهان به توسعه نرم‌افزار و فعالیت‌های مربوطه مشغول هستند که سن ۴۰ درصد از آنها کمتر از ۳۰ سال است. «جَنِل گاروین» (Janel Garvin) مدیر مرکز Evans Data گفت: «از بحران اقتصادی قبل تاکنون شاهد افزایش حضور زنان با تخصص توسعه نرم‌افزار هستیم.»
او توضیح داد: «این مساله به دنبال افزایش دوره‌های تخصصی مربوط به فناوری و علوم رایانه و کاهش حضور مشاغل سنتی صورت گرفته است که زنان در گذشته انجام می‌دادند. ما امروزه به زنان به عنوان نیروهای متخصص نگاه می‌کنیم و بر این باوریم که این افراد آینده بسیار درخشانی دارند.»
او همچنین اظهار کرد: «این تغییر موقعیت همچنین در جریان بازنشسته شدن مردان متخصص در بحران اقتصادی قبلی صورت گرفته است. در جریان این بحران اقتصادی کارمندانی که بیشترین حقوق را می‌گرفتند زود‌تر از بقیه کنار گذاشته شدند.»