دنیای اقتصاد- نهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اعلام تیم‌های برگزیده پس از سه روز رقابت فشرده به‌کار خود پایان داد. در لیگ روبات خانگی، تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام نخست را به دست آورد.
در لیگ روبات انسان‌نمای نوجوان، تیم baset از شرکت باست پروژه تهران رتبه اول را از آن خود کرد. در لیگ انسان نمای کودک تیم berlin united fumanoids از دانشگاه برلین آلمان مقام اول، تیم baset از شرکت باست پروژه تهران مقام دوم و تیم blood hearts از انگلستان مقام سوم را از آن خود کردند. در بخش بهترین تیم فنی امدادگر واقعی تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام نخست را به دست آورد. در لیگ روبات پرنده، تیم ARC-MAV از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقام اول، تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین به مقام دوم و تیم KAVOSH از دانشگاه آزاد ساوه به مقام سوم دست یافتند.
به گزارش روابط عمومی نهمین مسابقات ربو‌کاپ ایران، در بخش بهترین روبات در جابه‌جایی اجسام تیم RESCUE از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند مقام برتر را به دست آورد. در لیگ روبات مین‌یاب دستی نیز تیم پردیس از دانشگاه آزاد یزد اول، تیم پاسارگاد دوم و تیم پرند از دانشگاه آزاد اسلامی پرند سوم شدند. در لیگ انسان‌نمای بزرگسال نیز تیم BEHROBOT از دانشگاه آزاد اصفهان رتبه نخست را کسب کرد. در لیگ روبات زیردریایی تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام نخست و تیم خلیج‌فارس از دانشگاه آزاد شهر ری مقام دوم و پرند از دانشگاه امیرکبیر مقام سوم را کسب کردند. بهترین تیم فنی طراحی روبات زیردریایی MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام قهرمانی را از آن خود کرد. همچنین در لیگ شبیه ساز عامل امداد، تیم SOS از دانشگاه امیرکبیر مقام اول، تیمMRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام دوم و تیم SOSHIANT از دبیرستان علامه حلی ۴ مقام سوم را به دست آوردند. در لیگ روبات مجازی هم تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قهرمان شد.