نوت‌بوک 4k توشیبا برای کاربران حرفه‌ای
دنیای اقتصاد- این روزها تکنولوژی 4k بسیار مورد توجه کاربران کالاهای دیجیتالی قرار گرفته است.
به همین دلیل و با وجود محدود و گران بودن محتوا و کالاهای مبتنی بر این تکنولوژی در بازار شاهد عرضه نمونه‌های گوناگون ۴k هستیم.
این تکنولوژی در میان کاربران نوت‌بوک هم محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل توشیبا که یکی از برندهای مطرح در حوزه کامپیوتر است اقدام به طراحی و عرضه نوت‌بوک‌های ۴k کرده است.
مدل Tecra W ۵۰ portableworkstation یکی از نمونه‌های کامل و فوق‌حرفه‌ای نوت‌بوک‌های ۴k این برند است که گروهی آن را یک سوپرنوت‌بوک نامیده‌اند.
این نوت‌بوک ۴/۱۵ اینچی دارای رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است و نسبت تراکم پیکسل در هر اینچ صفحه نمایش برابر با ۲۸۲ پیکسل است.
نوت‌بوک مذکور از پلت‌فرم Haswell اینتل به همراه NVIDIA ۲۱۰۰M بهره می‌برد. از آنجا که Tecra W۵۰ در رده محصولات Workstation است، توانایی پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت حافظه RAM را داشته و به سنسور اثر انگشت، سیستم رمزنگاری TPM، فناوری SmartCard و نور پس‌زمینه برای صفحه کلید مجهز بوده و در ضمن در برابر آب نیز مقاوم است.
در ضمن انواع پورت‌ها و رابط‌های سریع امروزی که هر کاربری به آنها نیاز دارد نیز در نظر گرفته شده تا بتوان انواع ابزارهای جانبی و وسایل ذخیره‌سازی را به این نوت‌بوک متصل کرد. هنوز قیمت دقیق این نوت‌بوک از سوی توشیبا اعلام نشده است.